Vânzările Dacia de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare au scăzut în primul semestru al acestui an cu 2,9%, la 176.956 de unităţi, de la 182.153 în aceeaşi perioadă a anului trecut, anunţă Mediafax.
Numărul de autoturisme comercializate de Dacia în primele şase luni ale anului a scăzut cu 2,1%, de la 169.901 la 166.374 de maşini.
Vânzările de vehicule comerciale uşoare au coborât totodată cu 13,6%, de la 1.348 la 1.374 de unităţi.
Grupul Renault a înregistrat în aceeaşi perioadă o creştere de 1,9% a vânzărilor de automobile şi vehicule comerciale uşoare, la 1,374 milioane.
În Europa, vânzările Renault au coborât cu 7,4%, la 831.712 unităţi, scădere compensată de performanţele bune din regiunile Euromed, Eurasia şi cele două continente americane.
Dacia a înregistrat o creştere de 2,5% a vânzărilor pe pieţele europene, conservându-şi cota de piaţă de 1,6%, iar modelul Duster lansat în aprilie 2010 a ajuns, la finele lunii iunie, la aproape 71.000 de înmatriculări în Europa, potrivit comunicatului Renault.
În Franţa, marca românească a ocupat locul al cincilea în privinţa vânzărilor către clienţi privaţi, cu 50.417 de unităţi livrate, în scădere cu 21,6%, şi o cotă de piaţă de 3,5%. Duster a reuşit performanţe bune şi în Franţa, însă modelul Sandero este în declin, după încheierea programului guvernamental de susţinere a vânzărilor de autoturisme noi.