Vânzările de autoturisme Dacia, în România, au scăzut, în primele două luni ale anului, cu 72,2% faţă de perioada similară a anului 2008, iar cele ale autoturismelor din import cu 56,5%, potrivit datelor publicate luni de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România.
Dacia a vândut, în perioada ianuarie - februarie 2009, 3.947 de autoturisme, cu 10.243 de unităţi mai puţin decât în perioada similară a anului trecut. În luna februarie 2009, Dacia a vândut în România 2.302 unităţi, în scădere cu 70,3% faţă de februarie 2008.
Cu toate acestea, Dacia rămâne lider pe piaţa de autoturisme cu o cotă de piaţă de 25,3%, pe luna februarie, şi cu 24,4% pe perioada ianuarie - februarie 2009.
De asemenea, producţia şi asamblarea de autoturisme, vehicule comerciale şi autobuze a scăzut în perioada primelor două luni ale anului cu 43,6%. Producţia pe segmentul de autoturisme a scăzut cu 46,1%. Astfel, în perioada amintită au fost produse 24.936 autoturisme, cu 21.291 mai puţine decât în perioada similară a anului 2008.
În privinţa vânzărilor autoturismelor de import, în perioada ianuarie - februarie 2009 acestea au scăzut cu 56,5% faţă de perioada similară a anului trecut, de la 28.173 la 12.243 de unităţi. În luna februarie 2009, vânzările pentru acest segment au scăzut cu 54,5%, de la 14.890 de unităţi comercializate în luna februarie a anului 2008 la 6.780 unităţi.
Cele mai comercializate mărci de import, în primele două luni ale anului, au fost Hyundai (1.941 de unităţi), Volkswagen (1.856 unităţi), Skoda (1.179 unităţi), Renault (1.140 unităţi) şi Peugeot (705 unităţi).