Vânzările de autoturisme noi din România au scăzut în primele patru luni din 2009 cu 50,8%, la 44.558, comparativ cu perioada similară a anului trecut când erau raportate 90.565 autoturisme vândute, potrivit datelor publicate marţi de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Vânzările de automobile noi produse în România au avut o scădere de 56,1%, de la 28.197 unităţi comercializate în primele patru luni ale lui 2008, la 12.365 unităţi vândute în ianuarie-aprilie 2009.
La automobilele produse în străinătate, scăderea a fost de 48,4%, de la 62.368 unităţi comercializate în primele patru luni ale lui 2008, la 32.193 unităţi vândute în ianuarie-aprilie 2009.
În luna aprilie, s-au vândut 4.595 automobile noi produse în România, în scădere cu 33,1% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Producătorii străini de automobile au vândut 10.289 unităţi în aprilie 2009, în scădere cu 36,8% comparativ cu aprilie 2008.
Piaţa auto românească totală, care include autoturisme, vehicule comerciale şi autobuze, în primele patru luni ale lui 2009 a fost de 49.971 autovehicule, în scădere cu 54,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost vândute 110.839 autovehicule.
În luna aprilie, piaţa auto totală românească a fost de 16.458 unităţi, în scădere cu 42,4% faţă de luna similară a anului trecut.
Totuşi, se constată un reviriment al pieţei auto din România, vânzările de automobile noi în luna aprilie 2009, de 14.884, fiind cu 10,38% mai mari decât în luna precedentă.
Dacia a comercializat cele mai multe automobile în aprilie 2009 - 4.595 unităţi -, urmată de Renault - 1.189 unităţi -, Ford - 1.040 unităţi -, şi Hyundai - 1028 unităţi. În primele patru luni, Dacia a vândut, per total, 12.365 unităţi, urmată de Hyundai (4.231 unităţi comercializate), Volkswagen (3.616 unităţi comercializate), Renault (3.314 unităţi comercializate), Skoda (3.113 unităţi comercializate) şi Ford (2.553 unităţi comercializate).