Vânzările de autovehicule noi pe piaţa românească au crescut cu peste 10% în primele două luni

F.A.
Ziarul BURSA #Companii #Auto / 19 martie 2007

Vânzările de autovehicule noi pe piaţa românească au crescut cu peste 10% în primele două luni

Vânzările de autovehicule noi pe piaţa românească au cres­cut, în primele două luni din 2007, cu 10,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent şi au atins nivelul de 38.405, conform statisticilor realizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), citate de Rompres.

În perioada analizată, cele mai active segmente ale pieţei auto au fost autocamioanele grele (de peste 18 tone) şi microbuzele, cu creşteri de 217,3 la sută şi, respectiv, 106,1 la sută, în timp ce vânzările de utilitare uşoare şi vehiculele comerciale între 3,5 şi şase tone au scăzut cu 9,6 la sută şi respectiv trei la sută.

În segmentul autoturismelor, vânzările s-au situat la 33.030 unităţi, în creştere cu 10,6 procente faţă de ianuarie-februarie 2006. Producţia internă s-a cifrat la 31.700 autovehicule, din care 30.156 autoturisme, în scădere cu 5,9 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior (3,7 la sută la autoturisme).

Exporturile au crescut, însă, cu 36,1 la sută, cifrându-se la 17.636 autovehicule, din care 17.569 autoturisme (creştere de 35,8 la sută).

Importurile de autovehicule au urcat cu 47,8 la sută, ridicându-se la 26.007 unităţi, la autoturisme creşterea fiind de 43,3 la sută (21.107 unităţi).

În clasamentul pe mărci (autoturisme plus vehicule comerciale), Dacia continuă să fie lider detaşat, cu o cotă de piaţă de 27,4 la sută (10.529 unităţi comercializate), urmată de Volkswagen - nouă la sută (3.475 unităţi), Renault - 8,3 la sută (3.186 unităţi), Skoda - 8,1 la sută (3.127 unităţi), Ford - 5,6 la sută (2.157 unităţi), Opel - 4,9 la sută (1.879 unităţi), Peugeot - 4,9 la sută (1.872 unităţi), Daewoo - 4,8 la sută, (1.835 unităţi), Fiat - 3,5 la sută (1.358 unităţi).

La autoturisme, Skoda se situează pe primul loc în rândul mărcilor din import, cu 3.127 autoturisme vândute, în special datorită succesului modelelor Octavia Tour, Octavia şi Fabia.

Volkswagen se situează pe locul al doilea în topul autoturismelor din import - 3.053 unităţi, bazându-se pe modelele Golf, Polo şi Passat. În clasamentul primelor zece mărci de import urmează Renault (2.937 unităţi), Opel (1.833), Peugeot (1.533), Ford (1.494), Hyundai (1.188), Toyota (1.026), Chevrolet (1.026) şi Fiat (711).

Cele mai populare modele de autoturis­me din import în 2006 au fost Renault Clio (1.629 unităţi vândute), Renault Megane (1.148), Skoda Octavia Tour (1.079), Skoda Fabia (1.004), Skoda Octavia (869), Opel Astra Classic (824) şi VW Polo (822).

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb