Vânzările de autovehicule Mazda pe piaţa românească s-au dublat în primul trimestru faţă de aceeaşi perioadă a anului 2006, informează reprezentanţa "Mazda" pentru Europa Centrală şi de Sud-Est (CSEE).
În martie, dealerii Mazda au vândut 56 de vehicule, un volum încă redus comparativ cu alte mărci de import, însă de patru ori mai mare decât în martie 2006. Pe primul loc s-a situat pick-up-ul Mazda BT-50, cu 24 de unităţi comercializate.
Dezvoltarea unei reţele puternice de dealeri reprezintă primul pas important în cadrul planului de creştere Mazda în România. Începând de săptămâna viitoare, doi noi parteneri se vor adăuga reţelei existente, în Timişoara şi Cluj. Până la jumătatea anului, reţeaua Mazda va ajunge la 10 dealeri.
În august, va fi lansat în România modelul Mazda CX-7, un autovehicul crossover ce atinge performanţele unei maşini sport. La scurt timp după apariţia acestui model, va fi lansată pe piaţa românească noua generaţie a automobilului de clasă mică Mazda2.
Începând din 2006, 13 pieţe (inclusiv România) au fost unificate strategic în cadrul unităţii operaţionale Mazda CSEE, cu sediul la Klagenfurt, Austria. Mazda CSEE previzionează vânzări în sistem retail de 27.200 unităţi pentru 2007.