Vânzările nete ale retailerului Praktiker în România s-au redus cu 28,8% în primul semestru, la 68,7 milioane de euro, din cauza scăderii cererii pentru produse de bricolaj, a anunţat, ieri, grupul german, potrivit Mediafax.
În termeni comparabili, vânzările nete au coborât cu 30,3%, potrivit raportului financiar al Praktiker. Calculat în lei, declinul vânzărilor a fost de 28,3%, în timp ce în termeni comparabili s-a situat la 30,1%.
"Ţări precum Grecia şi România au fost puternic afectate de problemele fiscale şi economice, iar, în acest context, cererea de produse de bricolaj s-a diminuat substanţial. În plus, nu există perspectiva unei îmbunătăţiri pe termen scurt", se arată în raport.
Operaţiunile internaţionale ale Praktiker, care exclud Germania, au scăzut cu 8,2% în primul semestru, la 435,8 milioane de euro. Divizia internaţională a grupului include România, Ungaria, Bulgaria, Polonia, Grecia, Turcia, Ucraina, Albania şi Luxemburg. La nivel de grup, vânzările nete au scăzut cu 9,2%, la 1,62 miliarde de euro. În trimestrul al doilea, vânzările nete din România au scăzut cu 28,3%, la 42,9 milioane de euro. În termeni comparabili, declinul a fost de 29,7%. În lei, vânzările au coborât cu 28,7%, în timp ce în termeni comparabili au scăzut cu 30,6%.
Afacerile internaţionale ale Praktiker au generat vânzări nete de 259,2 milioane de euro în trimestrul al doilea, în scădere cu 8,3% faţă de perioada similară a anului trecut. Vânzările grupului au coborât, în acest interval, cu 7,9%, la 957 milioane de euro.
Praktiker a raportat o pierdere de 323 milioane de euro în primul semestru, comparativ cu un rezultat negativ de 11,8 milioane de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut. În trimestrul al doilea, grupul a avut o pierdere de 307 milioane de euro, comparativ cu un profit de 26 milioane de euro în aprilie-iunie anul trecut.