Veniturile totale ale Vodafone România în semestrul fiscal încheiat la 30 septembrie 2009, au fost de 486 milioane de euro, în scădere cu 20,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, din cauza contextului economic dificil şi a evoluţiei pieţei locale, precizează un comunicat al companiei remis redacţiei. De asemenea, veniturile din servicii au înregistrat o scădere de 19,5%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, atingând valoarea de 472 milioane de euro.
Liliana Solomon, Chief Executive Officer Vodafone Romania, a spus: "Rezultatele noastre financiare reflectă provocările cu care se confruntă economia românească, precum şi competiţia accentuată de pe piaţa locală a comunicaţiilor mobile. Puterea de cumpărare scăzută a consumatorilor, determinată de devalorizarea leului în raport cu euro, a condus la o scădere generală a consumului pe această piaţă. Una din priorităţile noastre este, în continuare, susţinerea clienţilor noştri, în aceste timpuri dificile, prin servicii accesibile şi pachete avantajoase, precum şi prin servicii de relaţii cu clienţii la un nivel ridicat de calitate. În acelaşi timp, vom continua să ne concentrăm pe un control mai bun al costurilor şi pe eficienţa operaţională. Rezultatele noastre financiare încorporează deja efectele pozitive ale programelor de optimizare a costurilor pe care le-am demarat în companie, în urmă cu câţiva ani. Datorită acestora, ne-am menţinut profitul operaţional ca procent din venituri la un nivel aproape constant faţă de anul trecut, în pofida condiţiilor economice nefavorabile."
Profitul Operaţional Înainte de Depreciere şi Amortizare (EBITDA) a reprezentat 223 milioane de euro, la sfârşitul celor şase luni încheiate la 30 septembrie 2009, în scădere cu 22,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul scăderii veniturilor.
Valoarea totală a ARPU pentru ultimele 12 luni, corespunzând perioadei 1 octombrie 2008 - 30 septembrie 2009, a fost de 8,7 euro/lună.
Clientii serviciilor pe bază de abonament au reprezentat 38,4% din baza totală de clienţi a Vodafone România, iar cei ai serviciilor preplătite, 61,6%, la 30 septembrie 2009, ceea ce reprezintă o creştere de 1,7% a procentului de abonaţi comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Vodafone România este divizie a Vodafone Group Plc., cel mai mare grup internaţional de comunicaţii mobile din lume cu aproximativ 323 milioane de clienţi, la 30 septembrie 2009. În prezent, Vodafone are divizii în 31 de ţări pe 5 continente şi aproximativ 40 de reţele partenere în întreaga lume.