România ar putea ajunge să producă 650.000 de automobile în 2010, dacă situaţia uzinei de la Craiova se va rezolva curând, a spus vicepreşedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, la conferinţa de prezentare a Salonului Auto Bucureşti.
"Ştiu ce înseamnă reabilitarea unei uzine, dacă se vrea, la Craiova uzina ar putea ajunge să producă 300.000 de automobile pe an la 18 luni de la preluare. Fabrica are o capacitate formidabilă şi dacă o ţinem aşa, o ţinem în pagubă", a spus Stroe.
El a adăugat că nu toate fabricile care produc pentru Ford în lume sunt fabrici profitabile şi a subliniat că e normal ca producătorii să se orienteze către pieţe cu mână de lucru mai ieftină, amintind că la fel a făcut şi Renault când a preluat Dacia şi a închis o unitate de producţie din Belgia. El consideră că diferenţa salarială între noi şi Occident se va menţine încă destul timp.
"Dacă aş fi membru al comisiei de privatizare al Daewoo aş pune condiţii pe cel puţin zece ani de acum încolo, pentru a compensa o eventuală ofertă financiară slabă", a mai spus vicepreşedintele Dacia.
În prezent fabrica de la Craiova are o capacitate de 150.000 de automobile anual, însă anul trecut a produs 25.000. În total, producţia internă de automobile a crescut cu 9,6%, anul trecut, până la 213.597 de unităţi, aproximativ 90% fiind produse de Dacia.
Stroe a spus pentru NewsIn că Dacia va produce la anul în jurul a 275.000 de automobile în România şi aproximativ 350.000 un an mai târziu. Anul acesta producătorul va fabrica la Piteşti în jurul de 225.000 de automobile, din care va exporta aproximativ 120.000.