Asociaţia "Berarii României" lansează lucrarea intitulată "Berea. Tradiţie şi modernitate". Această carte prezintă informaţii interesante despre istoria berii, procesul de fabricaţie şi tipurile de bere, arta servirii şi degustării acestei băuturi 100% naturale, berea în gastronomie şi beneficiile consumului moderat de bere.
Totodată lucrarea abundă în informaţii privind varietatea impresionantă de mărci aparţinând membrilor Asociaţiei "Berarii României" - Heineken România, InBev România, United Romanian Breweries Bereprod şi Ursus Breweries.
Evenimentul de lansare s-a desfăşurat la sala de conferinţe din Ştirbei Center, în prezenţa celui care a prefaţat cartea, belgianul Ben Vinken, unul dintre cei mai faimoşi degustători de bere din întreaga lume.
"De aproape 30 de ani, de când am devenit degustător de bere, spun următorul lucru: berea este mai mult decât o banală băutură populară, aşa cum ar putea crede consumatorii din întreaga lume. Este o băutură naturală, sănătoasă, răcoritoare, gustoasă, pe care o puteţi savura alături de orice fel de mâncare. Românii ar trebui să privească această băutură naturală ca pe un plus de valoare în dieta lor zilnică şi să o consume cu moderaţie", a declarat Ben Vinken.
Degustătorul de bere de origine belgiană a iniţiat audienţa prezentă la evenimentul de lansare în tainele servirii. "Fiţi întotdeauna atenţi la condiţiile optime de consum, indiferent că sunteţi acasă sau într-un bar: paharele să fie curate, temperatura potrivită, metoda de turnare şi degustare trebuie să-şi urmeze ritualul specific. Dacă mă uit la mărcile de bere din România, pot să vă spun că aveţi de unde alege!", a adaugat Vinken.
Fondată în decembrie 2004, Asociaţia "Berarii României" este cea mai mare organizaţie de profil din ţara noastră, acoperind 80% din industria berii din România. De la 1 ianuarie 2008, s-a alăturat marii familii europene "Berarii Europei", implicându-se activ în proiecte de anvergură la nivel naţional. Exemplificăm cu programul deja binecunoscut în mediul licean "Alcoolul nu te face mare", care îi are ca susţinători pe Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi pe Inspectoratul General al Poliţiei Române. Începând cu februarie 2008, membrii Asociaţiei au mai demarat o campanie de responsabilizare a şoferilor să nu conducă după ce au băut, în parteneriat cu Poliţia Rutieră şi Consiliul Naţional al Audiovizualului.