ABB România, lider pe piaţa de energie şi automatizări din România şi membră a ABB Grup, a implementat un proiect de modernizare a reţelei IT şi interconectarea a două locaţii ale companiei, cu ajutorul Cisco şi Crescendo, partener Silver al Cisco în România, se arată într-un comunicat oficial al companiei.
Sistemul adoptat de ABB este o soluţie integrată de comunicaţii de voce bazată pe IP, care a implicat reconfigurarea reţelei informatice, design-ul şi implementarea unui sistem de telefonie IP, o soluţie de mesagerie vocală şi o componentă adăugată de wireless.
Soluţia marca Cisco, funcţională din aprilie 2009, a permis ABB România să îşi reducă cheltuielile de comunicaţii, economiile estimate datorită utilizării noului sistem fiind de până la 40%.
Din perspectivă tehnică, una dintre cerinţele specifice a fost de configurarea Survivable Remote Site Telephony /SRST/ pentru un grup specific de angajaţi ai ABB. Această facilitate permite utilizarea telefoanelor IP chiar şi în cazul în care sistemul pierde conexiunea IP de la furnizorul de servicii internet, şi oferă disponibilitatea sistemului de mesagerie vocală Cisco Unity Express.
Pentru simplificarea accesulu la mesageria vocală, telefoanele IP au fost configurate astfel încât utilizatorii pot accesa o pagină de autentificare cu o singură apăsare pe buton, direct din ecranul telefonului IP. După autentificare, utilizatorul îşi poate administra căsuţa vocală, care dispune de numeroase facilităţi.
Telefoanele Cisco Unified IP au fost configurate cu o funcţie de economisire a energiei: dacă sunt utilizate, ele rămân în modul standby până în momentul în care utilizatorul iniţiază o interacţiune. Astfel, consumul de energie poate fi redus cu până la 60% pentru un telefon.