Amazon creşte preţurile pentru serviciul său pe bază de abonament Prime în Marea Britanie şi în toată Europa, în timp ce gigantul comerţului electronic se confruntă cu efectele inflaţiei în creştere, transmite CNBC, conform News.ro.
În Marea Britanie, Amazon urmează să majoreze preţul anual al unui abonament Prime la 95 de lire sterline, de la 79 de lire sterline, reprezentând o creştere de 20%. Modificările vor intra în vigoare pe 15 septembrie.
Compania impune creşteri şi mai mari de preţ pe pieţele europene.
În Franţa, preţul unui abonament anual Prime creşte la 69,90 de euro de la 49 de euro, o majorare de 43%.
Membrii Prime din Germania se pot aştepta la o creştere cu 30% a preţurilor lor anuale pentru Prime, la 89,90 de euro, de la 69 de euro.
Mişcarea urmează creşterilor similare ale preţurilor pe care Amazon le- a anunţat în SUA.
În februarie, Amazon a spus că va creşte preţul abonamentului său anual Prime pentru americani la 139 de dolari, de la 119 de dolari, prima creştere de acest fel a programului său de loialitate cu reduceri din SUA efectuată din 2018.
Amazon a dat vina pe creşterea preţurilor, pe "inflaţia şi costurile operaţionale mai mari", împreună cu creşterea cheltuielilor legate de livrarea mai rapidă şi producţia de conţinut pentru serviciul său de streaming Prime Video, a relatat Reuters.
Compania este programată să raporteze câştigurile din trimestrul al doilea mâine.
CEO-ul Amazon, Andy Jassy, s-a confruntat cu două provocări: costurile ridicate şi încetinirea vânzărilor de comerţ electronic.
Trimestrul trecut, Amazon a recunoscut că boom-ul pandemiei a încetinit, lăsând compania cu prea mulţi muncitori şi prea multă capacitate de depozitare.
Compania s-a mutat pentru a renunţa la o parte din spaţiul de depozitare şi a întrerupt recent construcţia clădirilor de birouri din Nashville şi suburbia Bellevue din Seattle, potrivit The Wall Street Journal.
Amazon a declarat anterior că a lucrat pentru a evita transferarea costurilor provocate de inflaţie, pandemia de Covid-19 şi alte provocări macroeconomice asupra consumatorilor.
Confruntându-se cu costurile în creştere, compania a adăugat în aprilie o suprataxă de 5% pentru combustibil şi inflaţie la taxele pe care le percepe vânzătorilor care folosesc serviciile sale.
Amazon nu este singura companie care îşi măreşte preţurile.
Disney a majorat la începutul acestei luni preţul serviciului său de streaming sportiv ESPN+. Şi, la începutul acestui an, Netflix a crescut preţurile pe mai multe pieţe.