Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au aplicat 17 sancţiuni contravenţionale, din care 15 amenzi în valoare de 145.000 de lei şi două avertismente, în urma verificărilor realizate în judeţul Călăraşi, a anunţat duminică ANPC, potrivit Agerpres.
Controalele s-au desfăşurat atât la agenţii economici care îşi desfăşurau activitatea în pieţe agroalimentare cât şi la operatorii economici din oraş, se arată în comunicatul ANPC.
Reprezentanţii ANPC au realizat verificări la 17 operatori economici din oraşul-reşedinţă de judeţ (magazine specializate în comercializarea peştelui, magazine mixte, brutării /patiserii şi produse de panificaţie, restaurante cu activităţi de livrare la domiciliu). Până în acest moment, au fost aplicate 17 sancţiuni contravenţionale, din care 15 amenzi în valoare de 145.000 de lei şi două avertismente Pentru alţi nouă operatori economici procedura de verificare continuă şi în zilele următoare.
De asemenea, au fost dispuse şi măsuri complementare: oprire definitivă de la comercializare şi eliminare din circuitul consumului uman a cantităţii totale de 421 kg de produse alimentare în valoare totală de 7.420 lei, precum şi oprirea temporară de la comercializare a 35 kg de produse de panificaţie/patiserie.
Ca urmare a abaterilor constatate în timpul controlului, a fost dispusă oprirea temporară a activităţii de prestări servicii alimentaţie publică sau comercializării produselor până la remedierea deficienţelor pentru şapte operatori economici.
Cele mai importante nereguli identificate şi sancţionate sunt: nerespectarea condiţiilor de vânzare şi păstrare a peştelui, produselor din peşte şi a cărnii, existenţa la vânzare a unor produse alimentare modificate organoleptic, abateri de informare-caracterizare la produse alimentare, respectiv lipsa etichetei de produs sau folosirea unor etichete cu informaţii incomplete.
În cazul unităţilor de alimentaţie publică, cu autoservire, s-a identificat folosirea unor spaţii neigienizate, ustensile improprii, uzate, murdare, materii prime/produse culinare fără elemente de identificare-caracterizare, existenţa insectelor congelate în produsele aflate la păstrare, spaţii frigorifice cu rugină, neigienizate, nerespectarea regulii vecinătăţilor, lipsa informării în privinţa prezenţei ingredientelor alergene în preparatul finit. De asemenea, s-au constatat practici comerciale incorecte, respectiv, înşelătoare (de exemplu: comercializarea peştelui prezentat ca fiind proaspăt în contextul în care acesta provenea din peşte decongelat).