Muştarul comercializat pe piaţa autohtonă conţine între 0 şi 8 aditivi alimentari (E-uri), în timp ce aproape 45% din produsele studiate nu menţionează pe etichetă conţinutul de boabe sau de făină de muştar, conform rezultatelor unui proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate, derulat de Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor (ANPCPPS) din România şi publicat pe site-ul propriu.
Studiul a vizat 29 de produse tip muştar, achiziţionate în mod aleatoriu şi anonim în iulie 2014.
Astfel, în ceea ce priveşte numărul de E-uri, dintre cele 29 de tipuri de produse analizate, acesta variază între 0 şi 8: 34,48% dintre produsele analizate au în conţinut 3 E-uri, 24,13% - 2 E-uri, 13,79 % - 1 E, iar 10,34% - 4 E-uri.
Studiul mai relevă că 3,44% din produsele analizate conţin 8 aditivi alimentari, în timp ce un procentaj similar de astfel de produse nu prezintă niciun fel de E-uri.
De asemenea, conţinutul de boabe sau de făină de muştar variază între 15% şi 30%, dar aproape 45% din produsele studiate nu menţionează pe etichetă aceste ingrediente.
Gramajul produselor studiate variază între 150 şi 500 grame, iar 72,41% dintre aceste produse menţionează pe etichetă valoarea nutriţională. Totodată, 34,48% din produsele de tip muştar menţionează şi valoarea zaharurilor, care variază între 0,9 şi 6,2 grame/100 grame de produs.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţa românească, derulat de ANPCPPS România - InfoCons în consorţiul Internaţional Consumer Research & Testing (ICRT) pentru produse şi servicii la standarde europene.
ANPCPPS România, unica organizaţie din ţara noastră cu drepturi depline în Consumers Internaţional, este o asociaţie de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, ce apără drepturile consumatorilor.