ANRE continuă acţiunile de control la principalii furnizori de energie electrică şi gaze naturale

S.B.
Miscellanea / 12 ianuarie 2022

ANRE continuă acţiunile de control la principalii furnizori de energie electrică şi gaze naturale

ANRE a demarat acţiuni de control la principalii furnizori de energie electrică şi gaze naturale pentru a verifica respectarea obligaţiei privind emiterea de facturi care să cuprindă informaţii corecte, transparente, clare şi complete referitoare la plafonarea preţului final al energiei electrice şi al gazelor naturale precum şi consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensaţiei, respectarea obligaţiei de transmitere, în termenul legal, a răspunsului la reclamaţiile consumatorilor referitoare la facturi şi plata compensaţiilor aferente în cazul depăşirii termenului, precum şi respectarea obligaţiei de emitere a facturii cu decontul final de lichidare în cazul schimbării furnizorului şi transmiterea acesteia clientului final în termenul legal, potrivit unui comunicat al Autorităţii remis astăzi redacţiei.

Potrivit ANRE, furnizorii de energie electrică verificaţi sunt:

ELECTRICA FURNIZARE, EON ENERGIE ROMÂNIA, HIDROELECTRICA, ENEL ENERGIE, ENEL ENERGIE MUNTENIA, CEZ VÂNZARE, TINMAR ENERGY.

Furnizorii de gaze naturale verificaţi sunt:

ENGIE ROMÂNIA, EON ENERGIE ROMÂNIA, ENEL ENERGIE, ENEL ENERGIE MUNTENIA, PREMIER ENERGY, ENERGIA GAS & POWER, GAZ VEST.

"Cum trebuie să acţioneze clientul final dacă are neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale?

Clienţii finali care au neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale, trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuţie pentru clarificări, acesta având obligaţia transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.

În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţei de judecată.

Recomandăm clienţilor finali de energie electrică/gaze naturale următoarele:

- să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;

- să solicite citirea lunară a contorului;

- să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis

- să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul şi să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia;

- să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis;

- să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condiţiilor contractuale, în special modificarea preţurilor/tarifelor. Dacă aceste modificări nu respectă condiţiile prevăzute în contract (preţ fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţa de judecată.

Precizăm că, în cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită de acesta în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare.

Reamintim că, Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) rămâne la dispoziţia clienţilor finali cu informaţii privind liberalizarea pieţelor de energie, procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale, precum şi facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale, acordate prin intermediul liniilor telefonice de tip ""Call-center", ce pot fi apelate la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în reţeaua Orange, apelabil din toate reţelele) şi la numărul 0219782 (telefon cu tarif normal în reţeaua Telekom, apelabil din toate reţelele)" se arată în comunicatul ANRE.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Dupa cum se vede, din ce spuneti domnilor de la ANRE, problema este tot in gradina noastra a consumatorului.

    Si vina pentru facturile false fictive exagerate, pentru regularizarile catastrofale este tot a noastra, a romanilor saraci, a bunicilor (de 90) de ani, cu pensii de mizerie, a amaratii fara carte cu multi copii si fara venituri. Si a noastra cu salarii de mizerie.  

    Ca ziceti ca trebuie(ia)  

    - să solicite citirea lunară a contorului; 

    - să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis 

    - să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul şi să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia; 

    - să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis. 

    Domnilor, Facturile sunt acte justificative privind vanzarile si cumpararile... prestarile de servicii.... si acestea nu pot contine date inexacte.  

    Multi furnizori au instalat aparate de contorizare cu telecitire. Unde furnizorul nu are datele exacte, este de datoria lui sa isi trimita reprezentantii si sa stabileasca consumul, apoi sa emita factura conforma cu consumul. Asa ca "regularizarile " catastrofale care au dus oamenii in pragul dementei nu sunt vina consumatorului si ele nu ar trebuii sa fie admise.  

    Deasemenea facturile care au dus la disperare cetatenii, cu date fictive, aproximate cu consumuri exagerate, presupuse, sunt o inselaciune si o ilegalitate.  

    Daca factura contine date de calcul fictive, inexacte, aproximate, este cert, aceasta are caracterul de fals, emitentul ei se face vinovat de inselaciune si este treaba procurorilor sa faca lumina.  

    Iar citirea indexului este treaba celor care detin aparatul de masurare a consumului, a furnizorului si in baza datelor indicate de acest aparat omologat trebuie ca el sa emita factura.  

    Populatia nu trebuie sa plateasca facturile fictive, false asa cum multi politicieni cu minte de galinacee sustin. 

    Asa ca nu, domnilor cu salarii imense de la ANRE, problema nu este in curtea consumatorilor, a bunicilor de 90 de ani, a amaratilor fara venituri victime ale jafului care se petrece, ci in buzunarele prea largi ale distribuitorilor si nu numai la ei.  

    Si nu este greu ca "AUTORITATEA" sa constate si sa reglementeze. 

    Iar justitia sa...  

     

     

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb