Producătorul de vinuri "Domeniile Săhăteni" a realizat, în primele patru luni ale anului curent, vânzări mai mari de 500.000 de euro, după cum ne-a spus Aurelia Vişinescu, managerul companiei, într-un interviu. Domnia sa ne-a declarat că, pentru întreg anul în curs, societatea vizează o cifră de afaceri mai mare cu 40% faţă de cea de anul trecut, de 1,2 milioane de euro.
În 2011, compania a finalizat cel de-al doilea program de investiţii în cramă, în valoare de 1,2 milioane de euro, bani proveniţi din fonduri europene, în prezent "Domeniile Săhăteni" având în derulare un proiect de reconversie a 14 ha de plantaţii viticole. Acest proiect presupune o investiţie de 280.000 de euro. În total, investiţia în crama "Domeniile Sahateni" depăşeşte suma de 5 milioane de euro, bani proveniţi atât din fonduri europene, cât şi din fonduri private.
Compania deţine 70 de ha de viţă de vie, din care 56 sunt pe rod. Societatea continuă să achiziţioneze terenuri şi să planteze/replanteze în continuare. Anul trecut, la "Domeniile Săhăteni" au fost procesate 500 de tone de struguri, fiind produşi 300.000 de litri de vin.
Peste 50% din producţia acestei crame este destinată exportului, res-tul rămânând pe piaţa locală. Vinurile comercializate în afara ţării merg în Asia (China, Japonia, Taiwan), în majoritatea ţărilor vest europene (Belgia, Polonia, Italia, Suedia, Germania, Olanda), dar şi în SUA sau Canada. Aurelia Vişinescu ne-a spus că intenţionează să-şi extindă exporturile şi în SUA şi America de Sud.
Compania a produs atât vinuri albe, cât şi vinuri rosii, printre soiurile plantate la Săhăteni regăsindu-se "Feteasca Albă", "Feteasca Neagră", "Tămâioasa Româ-neas-că", "Chardonnay", "Sauvignon Blanc", "Pinot Grigio", pentru cele albe şi "Feteasca Neagră", "Merlot", "Cabernet Sauvignon", "Pinot Noir", "Shiraz", pentru cele negre, majoritatea vinificate în sec.
• "Karakter" şi "Chardonnay" - noutăţile Aureliei Vişinescu din acest an
În acest an, "Domeniile Săhăteni" a lansat un nou brand - "Karakter"- care s-a alăturat celorlalte trei branduri deja existente sub semnătura "Aurelia Visinescu". "Karakter" este o linie dedicată soiurilor internaţionale. Pentru moment, sub acest brand regăsim "Chardonnay", "Sauvingon Blanc", "Rose" şi "Cabernet Sauvignon".
Tot în 2012, în crama Aureliei Vişinescu a apărut un nou sortiment alăturat colecţiei private "Anima" - "Chardonnay" - un vin care a fost deja medaliat cu argint la competiţiile de profil "Chardonnay du Monde" şi "Concurs Mondial de Bruxelles".
Vinurile produse sub semnătura "Aurelia Visinescu" sunt împărţite în patru sub-branduri: "Nomad", "Artisan", "Karakter" şi "Anima". "Nomad" este linia care se regăseşte şi în retail, cu excepţia a două soiuri, în timp celelalte trei game sunt dedicate exclusiv HoReCa şi magazinelor specializate.
• Producţii mici, calitate sub medie - în 2012
Aurelia Vişinescu ne-a spus că, în piaţă, se remarcă o creştere a consumului de vin premium, deşi consumul de vin, în general, în plan naţional, este unul mic, din cauza lipsei puterii de cumpărare: "Suntem optimişti în ceea ce priveşte evoluţia acestui sector şi avem încredere în potenţialul de producţie a vinului de calitate în România".
Domnia sa susţine că întotdeauna este loc pentru producători de vin de calitate: "Competiţia este binevenită în acest segment, pentru că forţează producătorii să fie competitivi din punct de vedere calitativ".
Doamna Vişinescu apreciază preferinţa românilor pentru soiurile autohtone: "Remarcăm, de asemenea, că preferinţa consumatorilor pentru vinurile din categoria premium este şi ea pe o pantă ascendentă".
Din punct de vedere viticol, 2011 a fost un an foarte dificil, consideră managerul "Domeniile Săhăteni", care susţine că, anul trecut, a avut loc o coacere precoce şi simultană a strugurilor, "fără a ţine cont de epoca de maturare specifică fiecărui soi": "Cu toate acestea, vinurile pe care le-am obţinut, după o campanie extrem de solicitantă, au o calitate neaşteptată, atât pentru vinurile albe, care sunt bogate în arome, expresive, reflectând întocmai specificitatea fiecărui soi, dar mai ales pentru vinurile roşii, care sunt fructuoase, bogate şi pentru care estimăm o evoluţie pozitivă".
Cel mai sigur, anul acesta va fi similar cu 2011, având în vedere seceta prelungită, spune Aurelia Vişinescu, care se aşteaptă să aibă o recoltă precoce, în medie cu două săptămâni.
Potrivit estimărilor domniei sale, întrucât Dealu Mare a fost afectat de îngheţ în timpul iernii, producţiile vor fi mici, iar calitatea sub medie.
• Medaliile obţinute anul acesta de "Domeniile Săhăteni", cu vinurile noi, la concursuri internaţionale:
- "White Artisan" 2011 - medalie de aur la "Challenge International du Vin", din Franţa;
- "Karakter Chardonnay" 2011 - medalie de bronz la "Challenge International du Vin", din Franţa;
- "Anima Chardonnay" 2011 - medalie de argint la Concursul Mondial "Chardonnay-du-Monde";
- "Karakter Chardonnay" 2011 - medalie de argint la "Concurs Mondial de Bruxelles";
- "Anima Chardonnay" 2011 - medalie de argint la "Concurs Mondial de Bruxelles";
- "Artisan Tămâioasă Românească" Sec 2011 - medalie de bronz la "Decanter";
- "Artisan Tămâioasă Românească" Sec 2011 - medalie de argint la "International Wine Challenge" din Londra;
- "Anima Merlot" 2009 - menţiune la "International Wine Challenge" din Londra.