AOAR, nemulţumită de gradul de absorbţie a fondurilor europene pentru infrastructură

(A.T.)
Ziarul BURSA #Companii #Fonduri Europene / 17 februarie 2009

Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) a semnalat constant, în ultimii ani, marile restanţe şi întârzieri din activitatea Autorităţii de Management a Programului Operaţional Sectorial Transporturi (POS T) din cadrul Ministerului Transporturilor. AOAR a semnalat public, în mai multe rânduri, întârzierile şi ineficienţa utilizării fondurilor de preaderare, îndeosebi fondul ISPA, ca şi gradul de pregătire total necorespunzător al proiectelor necesare atragerii fondurilor europene post-aderare, respectiv deficitara pregătire a lucrărilor ce ar urma să fie finanţate în cadrul POS-T.

AOAR consideră că este de ne­admis, ca pentru traseele unor autostrăzi prevăzute de cel puţin 10 ani în programele europene de dezvoltare a infrastructurii rutiere, să nu exis­te, la trei ani de la aderarea României la UE, proiecte de execuţie pentru care, o dată aprobate de Comisia Europeană, să se poată lucra intens, mai ales în această perioadă de criză economică. Potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei, reprezentanţii Ministerului Transporturilor ar trebui să prezinte lunar măsurile de urgenţă ferme, profesioniste şi eficiente, iniţiate şi aplicate, pentru a determina în primul rând recuperarea, în primele 2-3 luni ale anului 2009, cea mai mare parte a restanţelor incceptabile înregistrate în derularea pro­gramelor ISPA, precum şi întârzieri constate în cadrul derulării POS T.

AOAR cere Ministerului Transporturilor să adopte măsuri în regim de urgenţă, iniţiind la nevoie consultări şi negocieri cu responsabilii Comisiei Europene, pentru obţinerea de derogări pentru anii 2009-2010, în scopul reducerii la minim a procedurilor birocratice şi asigurării condiţiilor necesare începerii lucrărilor incluse în programul european TNT. Oamenii de afaceri au constatat că, după circa două luni ale acestui an, nu există nicio perspectivă, asumată şi realistă pentru atacarea consistentă, pe fronturi multiple de lucrări a marilor proiecte de infrastructură rutieră. Mai mult, sectorul privat este împiedicat sistematic la a contribui la îmbunătăţirea stării de lucruri total necorespunzătoare, licitaţia pentru lucrările aferente tronsonului Comarnic Braşov fiind amânată pentru a cincea oară.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

26 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4629
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2641
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9642
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.8727

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb