Distribuitorul de produse IT Asesoft Distribution estimează pentru anul acesta o cotă de piaţă de 22,5% pe segmentul de hard discuri şi îşi propune să vândă peste 180.000 de unităţi, a declarat ieri, directorul general al companiei, Iulian Stanciu, citat de NewsIn. Compania de distribuţie IT estimează că piaţa românească de hard discuri va creşte anul acesta cu 20% şi va depăşi 800.000 de unităţi. La nivel mondial valoarea pieţei de hard discuri este de 30 de miliarde dolari.
Asesoft Distribution consideră că segmentele cu cel mai ridicat potenţial de creştere de pe piaţa de hard discuri din România sunt reprezentate de unităţile externe şi de cele pentru laptopuri. Piaţa unităţilor externe din Europa Centrală şi de Vest a cunoscut în ultimii ani o creştere semnificativă, tendinţă care se va înregistra şi în Europa de Est.
De asemenea, compania consideră că până la sfârşitul anului unităţile de 160 GB le vor înlocui pe cele cu o capacitate de 80 GB, iar vânzările unităţilor de 750 GB vor creşte în 2007 cu până la 30%.
Western Digital a lansat în România noi produse. Modelul WD Passport este un hard disc extern miniatural de 250 GB, a cărui alimentare are loc prin intermediul conexiunii USB. Modelul My Book World Edition este un aparat extern cu capacitatea de 1,5 Terabytes (TB), care poate înmagazina conţinutul a aproape 2.200 de CD-uri.
Asesoft Distribution a încheiat anul 2006 cu o cifră de afaceri de 72,2 milioane dolari, în creştere cu 51% faţă de anul anterior şi îşi propune realizarea unei cifre de afaceri de 95 milioane dolari în 2007. Compania de distribuţie IT are o bază de peste 1.000 de companii active şi este furnizor important al reţelelor de retail locale. Asesoft Distribution este certificată ISO 9001 şi activează, prin reţeaua sa de parteneri, în ţară şi în Serbia.