Compania franceză Auchan, operator de retail, va deschide în acest an încă două hipermarketuri pentru care şi-a bugetat investiţii de 80 de milioane de euro. Unul dintre hipermarketuri va fi deschis în Bucureşti, în zona Militari, iar cel de-al doilea în Siceava. Anul viitor, compania îşi va extinde reţeaua cu încă opt magazine.
Auchan a intrat pe piaţa locală în 2006, investind până în prezent 300 de milioane de euro în cinci magazine situate în oraşele Târgu Mureş, Cluj-Napoca, Bucureşti (Titan), Timişoara şi Piteşti.
Reprezentanţii companiei susţin că piaţa de retail din România este în plină expansiune, aceasta putând ajunge la maturitate în 2011-2012 când numărul hipermarketurilor la nivelul ţării va ajunge la 120 - 140, iar ponderea discounterilor va ajunge la 15%, în 2011.
Anul trecut, Auchan a realizat în România venituri de 137 milioane de euro, faţă de doar 19 milioane de euro obţinute în urmă cu doi ani, în condiţiile în care reţeaua franceză a deschis primul hipermarket, în Bucureşti, în noiembrie 2006.
În acelaşi timp, pierderile înregistrate de compania franceză pe piaţa românească s-au redus la un milion de euro, faţă de patru milioane euro în 2006.