• Piaţa lactatelor din România a fost anul trecut de peste un miliard de euro, iar pentru următorii ani este estimată la 3-4 miliarde de euro
"Ave Rom", reprezentanţa "Ave Industries Italia", aduce în atenţia companiilor româneşti din domeniul lactatelor sau sucurilor naturale, tehnologia ESL ca o alternativă viabilă îmbutelierii în cutie de carton, anunţă un comunicat al companiei.
În cazul produselor pa bază de lactate, ESL este o alternativă viabilă la laptele UHT, prin faptul că reduce nivelul de micro-organisme care se dezvoltă în lactate sau alte produse alimentare. Ea permite fabricilor de lapte intrarea pe noi segmente de piaţă precum, laptele fortifiat şi aromatizat, probiotic, cu omega3, iaurt, kefir, băuturi cu fructe.
Eugen Popescu, director "Ave Rom" afirmă: "Prelungirea termenului de valabilitate determină creşterea profitabilităţii prin reducerea costurilor logistice, scăderea retururilor, care în cazul ambalajelor din polipropilenă (ambalarea în pungi) pot atinge 8-10%, scăderea stocurilor tampon cât şi mărirea ariei de distribuţie. Un alt avantaj îl constituie forma ergonomică a ambalajului, completată de costurile mai mici necesare eventualelor schimbări ale designului".
Prin utilizarea tehnologiei ESL, durata medie de viaţă a produsului pe raft este de 20-25 zile pentru produse pe bază de lapte, cu temperaturi de umplere şi conservare de 4 grade, sau pentru sucuri. În funcţie de gradul mediului aseptic al echipamentelor de îmbuteliere şi de tipul produsului, aceste valori pot creşte substanţial. "În anumite cazuri, când echipamentele de îmbutelire au un grad aseptic 2 log 3 log, produsul depozitat pe raft poate avea o durată de viaţă de două-trei luni sau chiar mai mult", a precizat directorul Ave Rom.
Prin utilizarea ambalajelor tip PET se poate evita eventuala dependenţă faţă de furnizorul de echipamente în ceea ce priveşte obţinerea materialelor de ambalaj, la nivel mondial existând o tendinţă de reducere a greutăţii acestora.
În ceea ce priveşte vânzarea laptelui la sticlă, în comparaţie cu ambalajul de carton, Popescu consideră că acesta are "un impact important prin transmiterea senzaţiei de natural, ca percepţie vizuală, datorită faptului că produsul este văzut de către cumpărător".
Piaţa lactatelor din România a fost anul trecut de peste un miliard de euro, pentru următorii ani prognozându-se o creştere la 3-4 miliarde de euro, consumul pe cap de locuitor fiind în 2007 de 240 de litri, mai mare decât media UE, de 237 litri.
"Ave Rom", are o tradiţie de peste 20 de ani în România, oferta sa incluzând linii de îmbuteliere a laptelui şi produselor acide lactate, tip iaurt de băut sau sana, dar şi a celor destinate apelor minerale şi sucurilor, plate sau carbonatate. Compania, cu sediul în Bucureşti, a reuşit să îşi constituie un portofoliu important de clienţi, printre aceştia aflându-se Perla Covasnei, Biborţeni, Cramele Halewood, Zarea, SCPVV Ştefăneşti, Coca Cola, Mineral Quantum, Phoenix Buziaş, Nova Oaş, Competrol, Gerovital Cosmetics.
"Ave Industries Italia" este producătorul care a lansat în 1999, în premieră mondială, prima linie de îmbuteliere a laptelui în sticle tip PET, care utiliza tehnologia ESL (Extended Shelf Life - Durata de Raft Extinsă).