"BenQ", liderul pieţei locale de proiectoare şi numărul patru pe piaţa de display-uri LCD, anunţă o creştere de 40% a afacerilor înregistrate în prima parte a lui 2010, comparativ cu perioada similară aferentă lui 2009 şi se pregăteşte să intre pe piaţa locală cu noi produse şi noi tehnologii.
"Creşterea înregistrată în această perioadă ne face optimişti privind evoluţia următoare a companiei pe piaţa din România. Sunt încrezător că, în ciuda problemelor economice actuale, piaţa locală are un potenţial deosebit care merită luat în considerare. Având în vedere aceste aspecte, ne vom extinde prezenţa pe anumite categorii noi de produse. În prezent, targetăm piaţa de LED TV-uri pentru anul viitor, însă avem pregătite şi alte mişcări surpriză", a declarat Mike Borze, director general al "BenQ" pe Europa Centrală şi de Est.
Creşterea BenQ în prima jumătate a anului a fost susţinută de evoluţia spectaculoasă de pe piaţa de proiectoare, unde producătorul a înregistrat o creştere de 167% în prima jumătate a lui 2010 şi şi-a menţinut poziţia pe piaţa de monitoare LCD.
"Ne aşteptăm la menţinerea procentului de creştere până la sfârşitul acestui an, însă acest lucru nu va fi influenţat doar de numărul de produse lansate sau de strategia noastră, ci şi de condiţiile de piaţă. Pentru acest an, estimăm o stagnare a pieţelor de monitoare LCD şi de camere foto digitale", a precizat, la rândul său, Dragoş Salamac, team leader "BenQ" pentru România.
Numărul de unităţi vândute la nivelul întregii pieţe de proiectoare a crescut cu 29,9% de la 4.380 de unităţi în semestrul întâi 2009 la 5.689 unităţi în primele şase luni ale lui 2010. Cota de piaţă a companiei este în creştere, depăşind, în prima jumătate a anului în curs, 39%.
"Strategia BenQ anul acesta a fost să îşi concentreze eforturile asupra zonelor cu potenţial de creştere, alături de aducerea pe piaţa din România a celor mai noi produse disponibile la nivel internaţional, fapt ce a dus la rezultatele pozitive pe care le-am obţinut în prima jumătate a lui 2010", a mai adăugat Dragoş Salamac.
România ocupă locul al treilea, în ceea ce priveşte cifra de afaceri, după Polonia şi Slovacia. În prima jumatate a anului, vânzările de monitoare LCD până în 27 inch au înregistrat o scădere cu 19,3%, iar în ceea ce priveşte proiectoarele a avut loc o creştere a vânzărilor cu 29,9%.
Potrivit lui Dragoş Salamac, creşterea vânzărilor de proiectoa-re s-a datorat, în primul rând, raportului preţ-calitate. Din totalul vânzărilor, ponderea monitoarelor a fost de 55%, iar proiectoarele au înregistrat 30%, restul vânzărilor fiind reprezentate de camere, care reprezintă 5-10% din cota de piaţă din România.
"BenQ" România a înregis-trat o creştere a vânzărilor on-line de minimum 15%, în 2010 faţă de 9-10% în anul 2009.
În luna octombrie, "BenQ" va lansa, în premieră mondială, camera video full HD cu Pico Proiector, care va avea un preţ aproximativ de 1.000 lei.