BOGDAN OLTEANU, BNR: "Este momentul să depăşim contractele încheiate de bănci înainte de criză"

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări / 26 octombrie 2015

"Este momentul să depăşim contractele încheiate de bănci înainte de criză"

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor va funcţiona din ianuarie

Este momentul să depăşim soldul negativ lăsat de criză şi unele contracte încheiate înainte de perioada de recesiune, să soluţionăm litigiile dintre clienţi şi bănci şi să mergem mai departe cu onestitate, corectitudine şi încredere, a spus, vineri, Bogdan Olteanu, viceguvernatorul Băncii Naţionale a României (BNR), în cadrul unui seminar de profil.

Domnia sa consideră că o soluţie viabilă în acest sens este înfiinţarea Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor (SAL).

Alexandru Păunescu, directorul Departamentului Juridic din cadrul BNR şi reprezentantul Băncii Centrale în SAL, a precizat că entitatea deja a început să aibă întâlniri, şedinţe săptămânale, schimburi de emailuri etc., demararea activităţii efective urmând să aibă loc în primele zile ale anului viitor.

Domnia sa a subliniat: "Ne dorim să comunicăm cu presa când centrul va funcţiona efectiv, când vom primi dosare. Sperăm să reuşim să începem activitatea chiar înainte de data propusă".

Prin înfiinţarea SAL, din care fac parte reprezentanţi ai instituţiilor implicate - BNR, ANPC, ARB, organizaţiile consumatorilor - se urmăreşte ca băncile şi clienţii să încerce soluţionarea litigiilor înainte de a merge în instanţă, acest proces nefiind obligatoriu.

Cele două variante de rezolvare a problemelor dintre părţi sunt concilierea, care se va solda cu o propunere de soluţie ce poate fi acceptată sau nu de bănci şi clienţi, şi arbitrajul, care se va finaliza cu impunerea soluţiei, ce poate fi contestată în justiţie, potrivit Brânduşei Ştefănescu, preşedintele Centrului.

Persoana care va analiza/judeca respectivele cauze poate fi numită de SAL ori de părţi, după caz, dintr-o listă de specialişti independenţi.

Doamna Ştefănescu subliniază că, atât concilierea, cât şi arbitrajul sunt gratuite pentru consumatori, iar timpul de soluţionare este de maxim 90 de zile.

Pe marginea numirii în SAL a reprezentantului din partea consumatorilor a avut loc un întreg scandal, atât clienţii, cât şi conducerea unora dintre asociaţiile de profil susţinând că acesta (Corneliu Vişoianu) a fost ales fără respectarea legii.

Oficialii BNR ne-au spus că Banca Centrală nu a avut nicio contribuţie la desemnarea persoanei care-i reprezintă pe clienţi, nedorind să comenteze pe marginea acestui subiect.

Printre altele, în cadrul războiului iscat în ultima vreme pe subiect, preşedintele Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor (APC), Costel Stanciu, l-a acuzat pe preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România, Sorin Mierlea, că a încercat impunerea unui reprezentant din partea asociaţiilor de consumatori în SAL, în persoana lui Corneliu Vişoianu, care a fost consilierul premierului Victor Ponta până de curând. În acelaşi timp, Sorin Mierlea îl acuză pe Costel Stanciu că reprezintă o asociaţie cu activitate slabă, fără sediu şi fără membri.

Opinia Cititorului ( 4 )

  1. „să soluţionăm litigiile dintre clienţi şi bănci şi să mergem mai departe cu onestitate, corectitudine şi încredere” - nu ati fost onesti, nu ati fost corecti, iar debitorii nu mai au incredere in voi!

    „entitatea deja a început să aibă întâlniri, şedinţe săptămânale, schimburi de emailuri” - cu cine? Voi intre voi? intalniti-va cu oamenii, nu cu entitatile, cu debitorii... ca sa vedeti care e situatia reala, nu povestile pe care vi le spun bancile. 

    „Ne dorim să comunicăm cu presa când centrul va funcţiona efectiv” - si noi ne dorim si va asiguram ca veti comunica si VOM COMUNICA! Pentru ca vom lua atitudine, nu ca pana acum.... 

    ”Pe marginea numirii în SAL a reprezentantului din partea consumatorilor a avut loc un întreg scandal, atât clienţii, cât şi conducerea unora dintre asociaţiile de profil susţinând că acesta (Corneliu Vişoianu) a fost ales fără respectarea legii” - o singura intrebare am avea de pus: ce a facut Visoianu din 2010 si pana acum - dar mai ales din ianuarie 2015 pana acum - pentru debitori? Si daca n-a facut nimic - nu doar el, ci probabil fiecare din membrii SAL-ului - ce ne-ar determina pe noi sa apelam la o noua entitate formata din bancheri sau oameni care nu s-au implicat in PROTECTIA CONSUMATORILOR? 

    Ce incredere vreti sa mai aiba debitorii in banci???Sunteti nebuni?Eu imi voi invata copiii sa nu calce niciodata intr-o banca.Se poate si fara voi.Ati nenorocit sute de mii de familii numai sa va umpleti voi bancherii de bani.Pe ce?Pe spinarea noastra.Ati introdus clauze abuzive,ati majorat marje si ati executat mii de familii.Eu spun NU bancilor si sper sa conving cat mai multa lume sa se fereasca de voi.Stiti ce???Deja am reusite:in urma reclamei ,,pozitive" lumea incepe sa-si revina:isi inchid conturile,isi anuleaza cardurile.Fie roata si patrata ea se intoarce odata si odata.BancPost,nu te voi uita niciodata!Iti doresc faliment placut!

    1. Si eu voi face la fel.

    Consumatorii si-au desemnat reprezentanții prin procuri notariale si toate băncile au ales sa îi ignore, atât pe reprezentanți cât și pe clienții debitori.

    Din ianuarie pana în prezent singura comunicare cu băncile s-a facut în justiție.  

    Consumatorii a trebuit sa lupte cu poziția abuziva a băncilor susținută temeinic și partinitor de conducerea BNR. Au luptat cu lipsa de voința politica a parlamentului, 

    guverului și a întregii clase politice anesteziat de puternicul lobby făcut de instituțiile creditoare. 

    Conflictul disproporționat a început încă din 2008, când cetățenii au avut ghinionul sa semneze unul din contractele de credit pline de clauze abuzive și inselatoare pe care băncile le promovau în acea perioada. Le-au promivat sub directa supraveghere a Băncii Naționale deși Legea 193 privind clauzele abuzive exista încă din anul 2000.  

    Consumatorii si-au ales reprezentanții, iar aceștia nu sunt nici dl. Visoianu, nici SAL, nici măcar reprezentanții aleși în parlament sau la presidentie.  

    Instanțele au început sa aplice L193/2000.  

    După 8 ani de zile de abuz, înșelătorie și drame, consumatorii nu mai caută mediere. 

    Va întâlniți degeaba intre voi. Altceva trebuie sa faceți și ar fi trebuit sa faceți încă din 2010.

    Acum nu mai puteți șterge efectele produse. 

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb