Compania Metrorex are un buget de investiţii estimat pentru acest an de peste 1 miliard de lei, după cum ne-a transmis Dumitru Şodolescu, directorul general al societăţii de stat.
"Bugetul Metrorex pentru anul 2019 a fost întocmit fără majorare de tarife. Anul acesta tarifele rămân cele actuale", a spus, ieri, domnul Şodolescu, menţionând că preţul cartelelor pentru călătoria cu metroul va rămâne neschimbat, în 2019.
Oficialul Metrorex ne-a transmis că Metrorex are în derulare următoarele proiecte de investiţii:
‣ Linia de metrou Magistrala 5 - Secţiunea Râul Doamnei-Eroilor, inclusiv Valea Ialomiţei;
‣ Îmbunătăţirea serviciilor de transport public de călători cu metroul pe Magistrala 2 Berceni - Pipera - realizarea unui acces nou la staţia de metrou Tineretului;
‣ Magistrala 4 Racord 2 - Secţiunea Parc Bazilescu-Străuleşti;
‣ Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni (Magistrala 6 - 1 Mai-Otopeni);
‣ Magistrala 5 - Secţiunea Eroilor (PS Opera)-Universitate-Piaţa Iancului;
‣ Modernizarea instalaţiilor de control acces la metrou;
‣ Achiziţie 13 trenuri pentru punerea în funcţiune a Magistralei 5 - Secţiunea Râul Doamnei-Eroilor inclusiv Staţia, Depoul Valea Ialomiţei;
‣ Studii pentru noi rute de metrou care să creeze inelul interior al Bucureştiului - Extindere Magistrala 4.Gara de Nord-Gara Progresu (Studiu de Prefezabilitate si Studiu de Fezabilitate).
Lucrările la Magistrala 5 de metrou vor fi finalizate în totalitate până în septembrie-octombrie, iar dacă instanţa va judeca în regim de urgenţă contestaţiile cu privire la sistemul de automatizare va putea fi dată în exploatare această linie de metrou până la finele anului 2019, a spus, ieri, Dumitru Şodolescu, aflat într-o vizită de lucru pe şantierul Magistralei 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei - Eroilor.
Domnia sa a explicat stadiul în care se află lucrările respective şi a dat asigurări că există finanţare pentru finalizarea lor, fiind alocate 417 milioane de lei pentru terminarea tuturor lucrărilor care au rămas de executat.
Directorul general al Metrorex a precizat, citat de Agerpres, că termenul de finalizare a sistemului de automatizare - obiectul contestaţiilor - este de 9 luni, însă poate fi scurtat la 6 luni, dacă se lucrează în trei schimburi.
Totuşi, Şodolescu a admis că dacă decizia instanţei nu va fi dată la timp, anul acesta nu se va circula cu metroul în Drumul Taberei.
În ceea ce priveşte stadiul lucrărilor, partea de infrastructură a metroului din Drumul Taberei este terminată în procent de 99,3%, calea de rulare este finalizată în proporţie de 99%, iar la sfârşitul lunii martie - aprilie va fi finalizată în totalitate: "Acest lucru creează premisele ca, începând cu luna mai, să începem probele tehnologice. Finisajele sunt undeva la 67% spre 70%, dar, aşa cum am spus, am făcut o analiză foarte detaliată cu Asocierea Astaldi şi vor fi finalizate până în septembrie-octombrie, cu un amendament că pasajul de legătură cu tramvaiul 41 s-ar putea să mai întârzie. Sunt nouă devieri de făcut şi este puţin mai complicat, dar asta nu va afecta funcţionarea metroului. La finisaje, staţia Râul Doamnei este mai în urmă, iar staţiile care sunt finalizate în proporţie de 100% sunt Romancierilor, Favorit, Orizont. La Râul Doamnei este un acces care nu este finalizat. A fost perioada rece şi nu am putut să îl finalizăm. După ce finalizăm acest acces vom putea să reluăm circulaţia la suprafaţă. La Academia Militară, unde nu este redată circulaţia, va mai dura - acolo avem o constrângere - să fie circulaţia pe minim 3 benzi pe fiecare sens. Vrem să avansăm foarte mult cu lucrările pe care le avem de finisaje structură şi după aceea să facem devierea traficului. Toate lucrările la suprafaţă vor fi terminate eşalonat începând cu luna iunie, iulie".
Pe şantierul M5 lucrează în jur de 700-800 de persoane. De asemenea, pentru Magistrala 5, strategia companiei este de a face angajări începând cu luna iunie dacă există şanse de a fi dat metroul în exploatare.
Directorul Metrorex a mai anunţat că, săptămâna aceasta, compania va plăti 29 de milioane de lei către constructor.
Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri Bombardier, din flota actuală, conform sursei citate: "Avem în pregătire licitaţia pentru achiziţia de trenuri noi. Săptămâna acesta va fi în SEAP. Vom achiziţiona 13 trenuri noi pentru M5 cu fonduri de la BEI".
Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.
Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015.