Autodesk, cel mai mare producător mondial de software de proiectare pentru PC a demarat în septembrie o campanie de comunicare împotriva pirateriei software Autodesk. Obiectivele campaniei sunt, pe de o parte, informarea managerilor de companii asupra implicaţiilor legale şi morale pe care le presupune utilizarea de software ilegal şi, pe de altă parte, oferirea de asistenţă strict confidenţială în vederea licenţierii. Campania este gestionată şi dezvoltată de distribuitorul român, A&C International.
Cristian Dumitrescu, preşedintele A&C International, a declarat: "Există numeroase firme de succes în România ale căror sedii sunt împărţite în două: o sală de conferinţe la parter, dotată cu un computer pe care este instalat, legal, cea mai ieftină şi "minimală" versiune de AutoCAD - AutoCAD LT - şi un subsol cu numeroase staţii grafice rulând programe specializate Autodesk, full version. Fără licenţă, evident. Până de curând, orice control software "se oprea" în sala de conferinţe, însă de acum sperăm că cei în măsură vor coborî şi în subsolul afacerii".
Campania se înscrie în politica internaţională a companiei Autodesk de protejare a drepturilor intelectuale legate de produsele software, având girul lui Jean-Paul Seuren, License Compliance Manager - coordonatorul luptei împotriva pirateriei software Autodesk din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. Campania de comunicare este însoţită de şi de o noutate în materie de facilităţi comerciale pe acest segment de piaţă: contractul de legalizare.
Mixul de marketing include o componentă de advertising cu 5 machete publicitare introduse în presa centrală şi de specialitate, indoor advertising, comunicare virală ce va fi distribuită din "inbox în inbox", un program de media relations, un direct mail distribuit către mii de companii din România şi telemarketing. Echipa cu idei a fost compusă din Adi Lupu & Radu Constantinescu, de la shop-ul de creaţie Wave Design.