Centrul Global Microsoft pentru Suport Tehnic - deschis ieri la Bucureşti - va oferi consultanţă în rezolvarea problemelor critice ale clienţilor mari ai companiei din ţările Europei, Orientului Mijlociu şi Africii, în primul an de activitate peste 100 de specialişti români contribuind la rezolvarea problemelor urgente ale clienţilor companiei din sectorul guvernamental şi din cel privat, informează Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI). MCTI a sprijinit investiţia încă de la momentul anunţării intenţiei Microsoft, această colaborare putând deveni un model de succes pe piaţa românească a resurselor umane din domeniul IT.
Reprezentanţii MCTI consideră că amplasarea acestui punct de lucru în ţara noastră reprezintă recunoaşterea bunei pregătiri a specialiştilor români şi contribuie la încetinirea fenomenului de "brain drain".
"Angajaţii, cărora li se cer cunoştinţe solide în domeniul calculatoarelor, matematicii, fizicii, ingineriei electrice, dar şi în cel al limbilor străine şi al relaţiilor cu clienţii, vor putea deveni o carte de vizită pentru întregul domeniu din Româ-nia. De asemenea, specializările şi certificările pe care urmează să le obţină îi vor ajuta să acumuleze o bogată şi diversă experienţă de business pe care să o valorifice în economia românească. Astfel, va creşte impactul industriei IT asupra creşterii economice", a declarat mi-nis-trul comunicaţiilor şi teh-nologiei informaţiei, Zsolt Nagy. Pe lângă crearea de locuri de muncă, investiţia semnificativă a Microsoft în România, prin înfiinţarea Centrului Global pentru Suport Tehnic, va duce la creşterea atractivităţii ţării noastre ca o posibilă locaţie de dezvoltare a afacerilor pentru investitorii altor mari companii.