Primăria sectorului 6 şi-a propus să crească eficienţa prin furnizarea de servicii complet informatizate. Proiectul de tip e-government: "Informatizarea activităţilor din administraţia publică locală", lansat ieri, presupune furnizarea pe cale electronică a serviciilor guvernamentale către cetăţeni. Primarul sectorului 6, Cristian Poteraş a declarat că urmăreşte şi înfiinţarea unui Birou Unic de lucru cu cetăţenii şi a unui call center.
Dezvoltatorul proiectului lansat ieri este compania Ascenta A Softwin Company împreună cu partenerii săi DotCommerce, TotalSoft, Kon-diment şi Dimplomatic Telecom. Horaţiu Berdilă, deputy general manager Ascenta, a descris structura sistemului ca fiind formată din echipamente de reţea şi cablare fibră optică, 170 de calculatoare, 14 servere, o reţea cu 600 de porturi de voce.
Zoltán Somodi, secretar de stat din cadrul Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei a declarat ieri: "O primărie modernă dă cetăţenilor servicii, nu le cere" .
Pe lângă crearea portalului informativ, centrului de contact cu clienţii şi sistemului pentru acceptarea plăţilor on-line, primăria urmează să creeze info-kioşcuri în vederea informării cetăţenilor. Astfel, cetăţenii vor putea urmări în timp real plăţile efectuate prin internet şi eventualele nereguli ar putea fi sis-tate şi remediate foarte uşor, iar banii s-ar colecta mult mai uşor de către primărie.
Oficialii primăriei susţin că beneficiile acestui sistem sunt multiple începând cu o economie de timp din partea cetăţeanului şi a funcţionarului public, transparenţă mult mai mare, îmbunătăţire a imaginii primăriei, dar şi monitorizarea constantă a legăturii dintre cetăţeni şi instituţia statului. Pe partea de management al documentelor, la un volum de lucru de 5000 de pagini pe zi şi pe lângă depozitarea fizică a documentelor (în arhivă), ghişeele s-ar descongestiona. S-ar reduce costurile cu organizarea, administrarea şi stocarea documentelor pornind de la faza de creare/scanare până la arhivare.
Dezvoltarea proiectului a început încă din luna decembrie a anului 2006 şi a implicat peste 40 de specialişti din cinci companii împreună cu departamentul IT al Primăriei Sectorului 6. Sistemul prezentat poate fi un model de succes pentru viitoarele proiecte de informatizare din Administraţia Publică Locală.