Cisco Capital şi UniCredit Leasing au lansat, marţi, un program de finanţare adresat firmelor mici şi mijlocii pentru achiziţionarea de tehnologii de comunicaţii de ultimă generaţie.
"Cea mai mare barieră pentru companiile micii şi mijlocii nu este lipsa tehnologiei în sine, ci lipsa fondurilor pentru a implementa noile soluţii ITC. Finanţarea poate ajuta la eliminarea problemelor de buget, perminţând companiilor să investească în tehnologii avansate care vor îmbunătăţii productivitatea şi eficienţa operaţională, simultan cu micşorarea costurilor", a declarat directorul general Cisco România.
Oferta de leasing este pentru tanzacţiile cuprinse între 7.000 şi 200.000 de euro, iar dobânda este variabilă, EURIBOR+1%. Pentru finanţările acordate pe o perioadă de trei ani se percepe un avans de 20%, iar pentru finanţările pe trei ani avansul se ridică la 30%. De asemenea, pe lângă dobândă se va percepe un comision de acordare de 2%.
Achiziţiile trebuie să fie minim 80% produse Cisco, din care 30 software şi 70% hardware.
De asemenea, Cisco România vrea să profite de condiţiile actuale din piaţă locală şi să-şi majoreze cota de piaţă. "Dorim să ne creştem cota de piaţă, deoarece este dovedit că în perioade de criză jucătorii puternici din piaţă iau noi segmente şi îşi consolidează poziţiile. Cota nostră de piaţă la nivel naţional este în linie cu cea a Cisco la nivel mondial", a declarat marţi, pentru NewsIn, directorul general Cisco România, Bogdan Constantinescu.
Acesta a precizat că, pentru moment, compania nu are în plan niciun fel de mişcări semnificative la nivel de salariaţi.
Referindu-se la piaţa IT locală, directorul general Cisco România consideră că, deşi traversează o perioadă dificilă ca oricare alt sector, aceasta are un potenţial bun de dezvoltare în principal datorită operatorilor din telefonie, energie, utilităţi sau instituţiilor din zona guvernamentală.
"Este o zonă în care există un interes sporit de investiţii. De exemplu, operatorii de telefonie, pentru a oferii servicii noi clienţilor, au nevoie de soluţii IT care să le susţină. De asemenea, multe companii apelează la reduceri de personal, iar dacă reduci personalul trebui să îl înlocuieşti", a mai spus Constantinescu.
Vânzările nete ale Cisco, cel mai mare producător de echipamente de reţea din lume, au ajuns la 9,1 miliarde de dolari în cel de-al doilea trimestru fiscal, încheiat la 24 ianuarie 2009, în scădere cu 7,5% faţă de perioada similară a anului precedent.
Profitul net GAAP al Cisco Systems a fost de 1,5 miliarde de dolari sau 0,26 dolari pe acţiune, în scădere faţă de al doilea trimestru fiscal al anului precedent, când a înregistrat 2,1 miliarde de dolari sau 0,33 dolari pe acţiune.
Cisco Systems, fondată în 1984 de către un grup de cercetători de la Universitatea Stanford, California, vinde echipamente şi tehnologii software pentru routing, switching şi soluţii bazate pe IP(Internet Protocol), având peste 67.000 de angajaţi în lumea întreagă.
Cisco România are 50 de angajaţi şi operează pe piaţa locală din 1998.