Eurodeputata PSD Claudia Ţapardel a apărat poziţia României în şedinţa Comisiei pentru Transport şi Turism din Parlamentul European cu ocazia dezbaterii Master Planului General de Transport al României (MPGTR) împreună cu reprezentanţii Comisiei Europene prezenţi la discuţii.
"Apreciez poziţia corectă a reprezentanţilor Comisiei Europene faţă de Master Planul General de Transport al României. Colaborarea dintre Guvernul României şi Comisia Europeană reflectă profesionalism şi consecvenţă, ceea ce îmi dă încredere că până la sfârşitul anului, documentul va fi aprobat de toate pârţile implicare şi România va primi finanţarea necesară pentru dezvoltarea infrastructurii naţionale", a declarat Claudia Ţapardel, membră în Comisia pentru Transport şi Turism din PE.
"Poziţia României este clară. Vrem să dezvoltăm toate tipurile de infrastructură pe care le avem la dispoziţie, evident cu un accent puternic pe cea rutieră, de care, ştim foarte bine că avem nevoie. Ar fi bine să existe bani pentru toate proiectele pe care le avem în discuţie, dar priorităţile setate în forma actuală a documentului sunt foarte bune pentru noi. Cea mai bună veste pe care am primit-o este că România are aliaţi consecvenţi în Comisia Europeană şi că Master Planul, lucrat de Guvernul PSD, împreună cu experţii de la Bruxelles va fi agreat într-o formă optimă pentru toţi românii", a accentuat Claudia Ţapardel.
"România intenţionează să îşi dezvolte şi să-şi întreţină infrastructura feroviară. Achiziţionarea a peste 90 de locomotive, electrificarea celor mai importante tronsoane de cale ferată, incluse în reţeaua europeană TEN-T, dar şi reabilitarea şi întreţinerea unor căi ferate vitale pentru industria auto, sau de energie sunt dovezi clare ale acestei strategii", a specificat Claudia Ţapardel
Eurodeputata PSD a apărat poziţia României în ceea ce priveşte strategia pe termen lung, de eficientizare a căilor ferate, explicând că necesarul de finanţare pentru infrastructura feroviară este ce cca. 19 miliarde de euro, inclusiv pentru întreţinerea şi electrificarea coridoarelor de transport incluse în reţeaua europeană TEN-T (cca. 20% din totalul infrastructurii de căi ferate).
În intervenţia din faţa Comisiei, Claudia Ţapardel a întărit faptul că România reprezintă o zonă de graniţă a UE, fapt pentru care trebuie să fie considerată prioritară în dezvoltarea infrastructurii de toate tipurile.
"Repet, este foarte important ca România să primească finanţările necesare din partea Băncii Europene pentru Investiţii, a Comisiei Europene şi a Băncii Mondiale pentru dezvoltarea şi întreţinerea infrastructurii naţionale de orice tip. Suntem o ţară de graniţă a Uniunii Europene şi, în consecinţă, dacă vrem să gândim strategic dezvoltarea infrastructurii Europene, atunci trebuie să demarăm investiţiile mari, de impact, în zonele adiacente spaţiilor extra-europene.
Nimeni din România nu are nici un motiv să se opună MPGTR, iar susţinerea continuă a Comisiei Europene pentru acest proiect vine să confirme, încă o dată, acest lucru", a punctat Claudia Ţapardel.