• Interviu cu Adrian Dinu, director general în cadrul SAS Grup
Reporter: Cum merg vânzările SAS Grup, în condiţiile în care industria auto a fost printre cele mai afectate de criză?
Adrian Dinu: Compania S.A.S Grup este liderul pieţei româneşti de sisteme de monitorizare prin GPS şi deţine în portofoliul său trei categorii de soluţii: SAS Fleet Pro, soluţia profesională pentru managementul flotelor auto, SASLocator, sistem pentru monitorizarea autoturismelor (personale sau de companie) şi, res-pectiv, SASTracker, localizator universal personal.
SAS Fleet Pro, lider pe segmentul său de piaţă, este o soluţie de management al flotelor auto care conduce la reducerea cheltuielilor de trans-port şi la îmbunătăţirea distribuţiei/ livrărilor, fiind în acelaşi timp un instrument de management efectiv al flotelor auto: managementul flotelor care cuprind sute de vehicule nu este deloc uşor, ci implică un efort considerabil. În consecinţă, fiind o soluţie cu atât de multe funcţionalităţi este şi foarte solicitată: aproximativ 80% din veniturile companiei au provenit în anul precedent din comercializarea echipamentelor şi abonamentelor SAS Fleet Pro. În continuare, cererea pe acest segment de produs estimăm că va creşte semnificativ, cu minim 35%, deoarece criza economică a accentuat necesitatea unui control sporit asupra costurilor de transport, iar prin implementarea unor astfel de sisteme, companiile pot înregistra reduceri de până la 50% a acestei categorii de cheltuieli.
Reporter: Ce a însemnat criza pentru SAS Grup?
Adrian Dinu: Criza economică a afectat toate companiile, deci şi pe noi, însă, în acelaşi timp, ne-a şi des-chis o "poartă" către noi oportunităţi de vânzare.
La capitolul "negativ" s-a remarcat lipsa lichidităţilor din piaţă, în special la nivelul companiilor mici - de exemplu peste 80% dintre clienţii noştri agenţii imobiliare nu şi-au mai permis să achite serviciile de monitorizare a autovehiculelor prin GPS, acestora adăugându-li-se şi unele companii de construcţii, care şi-au restrâns activitatea din cauza scăderii volumului de lucrări.
Ne-am adaptat însă şi lipsei de lichidităţi de pe piaţă: pentru a face faţă acestor condiţii, am dezvoltat un sistem de plăţi eşalonate sub formă de leasing sau rate.
În acelaşi timp, din cauza crizei, toate companiile sunt preocupate cu mult mai mult decât înainte să îşi reducă cheltuielile şi, din acest motiv, ne-au crescut semnificativ vânzările pe segmentul companiilor de distribuţie, de servicii, precum şi în ceea ce priveşte producătorii bunurilor de larg consum care deţin flote proprii.
Reporter: Ce rezultate aţi avut anul trecut?
Adrian Dinu: În 2009 am avut o cifră de afaceri de 6,8 milioane de lei, în creştere cu 32,16 % faţă de anul precedent. De asemenea, profitul net a crescut cu 69,6 %, respectiv de la 395.000 lei în 2008, la 670.000 lei anul trecut. Creşterea s-a reflectat şi în numărul companiilor care formează portofoliul de clienţi S.A.S Grup, de la 220 clienţi în 2008, la 400 în 2009.
Reporter: Ce estimări aveţi pentru anul acesta?
Adrian Dinu: Pentru anul în curs ne-am propus o creştere a cifrei de afaceri cu circa 10 %, profitul urmând să se situeze în marjele anului trecut.
Reporter: Am văzut că promovaţi pe site un nou produs de localizare universală personală? Cui se adresează şi ce vânzări estimaţi că va atrage? Există cerere pentru aces-te tipuri de produse?
Adrian Dinu: Către finele anului trecut am lansat SASTracker, o soluţie de localizare bazată pe GPS, care permite în orice moment utilizatorului să determine şi să vizualizeze pe hărţi digitale, locaţia unei persoane, vehicul sau animal de companie care are asupra sa localizatorul GPS.
Iniţial, produsul a fost dezvoltat pentru uzul persoanelor fizice: supravegherea copiilor, persoanelor în vârstă, animalelor de companie. Am fost surprinşi să constatăm însă o cerere ridicată pentru acest produs din partea companiilor ce dau bu-nuri în locaţie de gestiune (automate de cafea, copiatoare etc.) sau din partea companiilor care au o echipă de vânzări mare. Acestea din urmă se confruntau cu o problemă de monitorizare a personalului - ce clienţi au fost vizitaţi, în ce ordine, cât timp s-a staţionat la client? Soluţia SAS Tracker include toate funcţionalităţile necesare pentru o monitorizare eficientă, în timp real a personalului, ajutând la scăderea costurilor companiei prin eliminarea drumurilor în interes personal, efectuate de angajaţi în timpul orelor de program.
Reporter: Ce tip de companii (distribuţie, construcţii, case de expediţie etc.) sunt mai interesate anul acesta de achiziţia soluţiei de fleet management, control şi monitorizare a flotelor auto - SAS Fleet pro?
Adrian Dinu: Peste jumătate dintre solicitările din acest an pentru soluţia SAS Fleet Pro au venit din partea companiilor de distribuţie, incluzând aici companiile din domeniul producţiei ce deţin flote proprii.
Reporter: Pe ce segment de industrie au crescut / scăzut vânzările produsului SAS Fleet Pro?
Adrian Dinu: Vânzările soluţiei SAS Fleet Pro au crescut în special către companiile din industria bunurilor de larg consum: panificaţie, industria cărnii, industria berii. De asemenea, am înregistrat creşteri pe segmentul transportatorilor şi al firmelor de leasing, deşi acestea din urmă sunt "atrase" mai nou de soluţia SAS Locator- care are mai puţine functionalităţi de management al flotei şi este axată pe supravegherea efectivă a vehiculelor.
După scăderea dramatică din 2009, segmentul companiilor de construcţii rămâne - după cum e de aşteptat- redus ca pondere în portofoliul nostru, dată fiind activitatea încă scăzută din acest sector, la fel ca şi cel al agenţiilor imobiliare.
Reporter: Cum merge filiala din Germania? Ce vânzări v-aţi propus pentru anul acesta acolo?
Adrian Dinu: Filiala din Germania a fost lansată către finele anului 2009. SAS Tracker şi SAS Locator au fost primele produse propuse pieţei germane, însă de anul acesta urmează să introducem şi soluţia profesională SAS Fleet Pro.
Date fiind dimensiunile pieţei germane, filiala noastră este în continuă expansiune. Obiectivele de afaceri pentru anul în curs prevăd ca filiala să aducă o pondere de 20% din totalul veniturilor SAS Grup.
Reporter: Vă mulţumesc!
70%, creşterea profitului în 2009, faţă de 2008.