Companiile mari şi mici din România folosesc în proporţie de aproximativ 30% externalizarea serviciilor de IT, iar cele medii în proporţie de 10%, a declarat expert executive partner Gartner România, Felix Enescu.
"Externalizarea serviciilor IT în companiile mari, cu o cifră de afaceri de peste 50 milioane euro, este de aproximativ 30%, în companiile medii, care au o cifră de afaceri cuprinsă între cinci şi 50 milioane euro, de aproximativ 10%, iar în companiile mici, cu afaceri sub 5 milioane euro, procentul este de aproximativ 30", a declarat Felix Enescu.
Potrivit reprezentantului Gartner, infrastructura IT este cel mai cunoscut segment pentru outsourcing-ul din România, un exemplu în cadrul acestui segment fiind serverele de date.
Unul dintre motivele externalizării serviciilor de IT îl reprezintă reducerile substanţiale de costuri care se realizează prin utilizarea procesului de outsourcing, dar multe dintre companiile ce folosesc aceste servicii susţin că marele avantaj este că outsourcing-ul oferă mai mult timp pentru concentrarea atenţiei şi a activităţii pe problemele de bază ale afacerii.
"Din punct de vedere al resurselor umane, lipsa de informare este unul din motivele care duc la un procentaj atât de scăzut al externalizării serviciilor. Sunt puţine companii care analizează corect aceste nevoi dar pe măsură ce tot mai multe procese de afaceri se vor baza pe servicii IT, acest departament va deveni tot mai important. Nu se pune problema de externalizare propriu-zisă a serviciilor, însă companiile trebuie să înţeleagă situaţia exactă a structurii interne a companiei, apoi să ia deciziile cele mai potrivite în această privinţă", a spus Felix Enescu.
Gartner Inc., alături de IDC sau Forrester Research, reprezintă una dintre cele mai renumite companii ce realizează studii de piaţă şi analize ale industriilor IT&C sau electronice la nivel mondial.
Petru Rareş, preşedintele Institutului Bancar Român, a spus: "Vorbim de sfârşitul erei consumatorismului. Dintr-o dată se pune cu mare acuitate problema externalizării serviciilor, inclusiv în IT&C, unul dintre cele mai costisitoare domenii din punct de vedere financiar. În sistemul bancar sunt 68.000 de angajaţi acum. Vine momentul în care şi în România creşterea se va opri". Domnia sa estimează că ne vom întoarce la nivelul clasic, la tendinţa spre economisire.