JTI are în plan investiţii de 450 miliarde yeni în zona produselor cu risc redus (RRP), după cum au anunţat, săptămâna trecută, reprezentanţii companiei, în cadrul unei conferinţe organizate în Japonia, la Tokyo.
Produsele cu risc redus din portofoliul JTI sunt punga cu nicotină, e-ţigaretele, tutunul pentru infuzat şi Ploom - device-ul pentru încălzit tutunul. Ploom a avut o creştere importantă, în ciuda mediului concurenţial din piaţă, după cum au subliniat reprezentanţii JTI. Aceştia au menţionat că, în ciuda unei scăderi a volumului pieţei de tutun, se observă o creştere continuă a categoriei care vizează produsele cu tutun încălzit (HT).
După lansarea Ploom X Launch, rata de creştere a SOS (Share of Segment) s-a triplat (+328%), între trimestrul al doilea 2021 şi cel de-al treilea trimestru al acestui an, cota utilizatorilor atingând 11,2%, până în octombrie 2024. RRP sunt produsele care au potenţial să reducă riscurile asociate fumatului asupra sănătăţii. Tipurile de produse cu risc redus sunt produsele cu tutun încălzit (ce presupun tutun, căldură şi aerosoli), ţigaretele electronice (lichid, nicotină şi aromă, încălzite) şi altele (produsele infuzate, produsele pentru consum oral, cu tutun sau nicotină).
Conform studiilor de specialitate, Ploom reduce cu 90% substanţele nocive. Fiind eliminată combustia, înlocuită cu încălzirea tutunului, nivelul de substanţe dăunătoare eliminat de Ploom este foarte scăzut. Potrivit reprezentanţilor JTI, studii clinice confirmă că aerosolul din Ploom X are o activitate biologică redusă, în comparaţie cu ţigaretele de fumat. De asemenea, acestea au un impact minim asupra calităţii aerului dintr-o încăpere.
• JTI a înregistrat, în 2023, venituri de peste 2.841 miliarde yeni
Cu 53.000 de angajaţi, JTI a înregistrat, în 2023, venituri de peste 2.841 miliarde yeni. Cu trei direcţii de business, JTI a înregistrat 91,2% (2.590,9 miliarde de yeni) din venituri din segmentul de tutun, 5,4% (153,9 miliarde yeni) provin din alimente procesate, în timp ce 3,3% (94,9 miliarde yeni) - din farmaceutică.
"JTI are o creştere sustenabilă a profitului, pe termen mediu şi lung", au anunţat reprezentanţii companiei. În acest an, Profitul Operaţional Ajustat (POA) raportat la aceeaşi monedă este estimat să aibă o creştere de o cifră, în limita superioară a intervalului. În 2024-2026, POA este aşteptat să aibă o creştere de o singură cifră, la mijlocul intervalului, luând în calcul evoluţia sa din acest an, în condiţiile investiţiilor făcute în zona produselor cu risc redus.
În business planul pe 2024, JTI prevede optimizarea veniturilor din ţigaretele clasice şi prioritizarea investiţiilor în zona produselor care utilizează tutunul încălzit.
JTI se axează pe concentrarea investiţiilor în cercetare-dezvoltare pentru produse strategice de ultimă generaţie şi pe maximizarea valorii fiecărui produs, precum şi pe realizarea unei creşteri profitabile a veniturilor.
Grupul deţine, în Japonia, trei fabrici ce utilizează tutunul casnic - în Tokai, Kansai si Kitakanto - şi o linie de producţie pentru Ploom X, respectiv pentru rezervele necesare acestui device.
Operaţiunile la fabrica din Kansai au început în septembrie 1982, unitatea de producţie având 12.0000 mp şi 350 de angajaţi. În 2021, fabrica a devenit singura din ţară care produce rezerve pentru Ploom X.
Cu şase branduri de ţigarete şi HTS, unitatea din Kansai produce 18 tipuri de rezerve pentru Ploom, folosind tutun Virginia, Burley şi Oriental.
• Specialiştii: "Ploom X reduce cu 99% riscurile fumatului asupra sănătăţii"
Unul dintre specialiştii care analizează efectele produselor alternative la ţigaretele clasice a explicat, în cadrul conferinţei de la Tokyo: "Suntem o mulţime de chimişti şi biologi care răspundem la întrebări precum «ce înseamnă risc redus?» Din punct de vedere al analizei chimice, unul dintre principalele noastre domenii de interes este ceea ce iese din produs - aşa că le numim emisii -, dacă este o ţigară, atunci acesta este fumul pe care îl inhalaţi; dacă este Ploom X, atunci sunt vaporii, dacă este o pungă de nicotină, atunci va fi ceea ce va intra în salivă.
De asemenea, ne uităm la efectul utilizării produsului asupra aerului din jurul nostru, pentru că sigur aţi auzit de fumatul pasiv, iar atunci când substanţele chimice ajung în aer, apar probleme de sănătate.
Acestea sunt tipurile de întrebări pe care le analizăm în cercetare şi, din punct de vedere biologic, avem două teme majore. Prima este ceea ce eu numesc evaluare toxicologică - fiecare ingredient, fiecare material care intră în produsul nostru este evaluat toxicologic, pentru a ne asigura că nu există niciun motiv de îngrijorare pentru utilizator.
Cealaltă mare întrebare se referă la ce este riscul redus, cum demonstrăm că un produs este mai puţin riscant decât altul. Pentru toxicologie folosim un set de metode validate foarte asemănătoare cu cele din industria farmaceutică şi din industria alimentară şi a băuturilor. Încercăm să dezvoltăm noi modalităţi de evaluare a riscului redus, într-un cadru de laborator.
Dacă ar fi să facem un studiu privind cancerul pulmonar, ar dura 30 de ani. Abia aşteptăm 30 de ani ca să vă spunem dacă produsele din tutun încălzit provoacă boli, dar trebuie să găsim modalităţi mai scurte pentru a face asta. Aşa că dezvoltăm abordări, metode, teste pentru a analiza acest lucru şi simulăm în laborator ceea ce se întâmplă în corpul nostru, într-un organ, un ţesut sau în mediul corporal. Întreaga lume se îndepărtează de studiile pe animale, aşa că am dezvoltat ceea ce se numeşte abordări «organ-on-cip». (...) De menţionat este că noile produse nu înlătură toate riscurile, dar reduc riscurile".
Sursa citată a explicat care sunt diferenţele dintre produsele cu risc redus: "Ţigările electronice presupun încălzirea unui lichid, care conţine de obicei nicotină şi arome. Încălzirea unui lichid formează un aerosol, asemeni apei din ibric. Apoi avem produsul hibrid, ceea ce se numeşte un produs infuzat, care este de fapt o inovaţie JTI de acum câţiva ani. În acest caz încălzim lichidul, ca într-o ţigară electronică, deci încă generăm abur, dar acel aerosol trece apoi prin tutun. Produsele orale sunt acelea pe care nu le inhalăm, dar le punem în gură. Vorbim despre un tutun într-un pliculeţ foarte mic de ceai pe care îl bagi în gură, eliberează nicotină şi arome, după care pui plicul la coş. Şi avem şi produsele de genul Ploom, care funcţionează prin încălzirea tutunului.
Caracteristica pe care o au în comun aceste produse este aceea că nu există ardere a tutunului, iar arderea tutunului este de fapt cea care generează majoritatea compuşilor nocivi din fum. Aşadar, îndepărtând arderea ne asigurăm că produsul nu este periculos, adică riscul asupra sănătăţii este redus.
Dacă luăm fum şi doar îl trecem printr-o hârtie de filtru, atunci hârtia arată maro după aceea, iar acea culoare este gudron. La Ploom X nu există schimbare de culoare, nu există gudron în Ploom X, pentru că nu există ardere. Deci, dacă ardeţi ceva, generaţi monoxid de carbon, monoxid de azot şi ceea ce se numeşte nitroxizi. În Ploom X toţi aceşti markeri sunt reduşi cu peste 99%. Este dovedit ştiinţific".
• Ploom X, de un an pe piaţa din România
JTI România a lansat, în 28 septembrie 2023, Ploom X - primul său produs cu potenţial de risc redus (bazat pe încălzirea tutunului, nu pe ardere).
Alexander Pitchka, General Manager JTI România, Moldova şi Bulgaria, a declarat, la vremea respectivă: "Lansarea Ploom X confirmă angajamentul JTI de a investi în produse inovative, luând în considerare cerinţele şi aşteptările consumatorilor. E un debut al planurilor pe care ni le-am propus pentru produsele cu potenţial de risc redus şi avem ambiţii mari de creştere a cotei de piaţă în categoria tutunului încălzit. Lansarea Ploom X în România este un punct de reper în acest parcurs. Avem o bază solidă pentru creşterea cu succes a JTI într-o ţară în care compania aniversează 30 de ani şi ne dorim să creăm momente de satisfacţie pentru consumatori, precum şi un viitor mai bun pentru aceştia şi pentru societatea în care muncim".
Planurile JT Group pentru perioada 2023-2025 vizează investirea a peste 300 miliarde yeni (circa 2 miliarde euro) în produsele cu potenţial de risc redus la nivel global, mai ales în categoria tutunului încălzit, potrivit reprezentanţilor producătorului de ţigarete. România este a zecea ţară în care JTI a lansat Ploom, după Japonia, Marea Britanie, Italia, Portugalia, Cehia, Lituania, Elveţia, Polonia şi Ungaria, device-ul urmând să fie prezent în 30 de ţări din întreaga lume.
Sursele citate au explicat, anul trecut, că Ploom X este diferit de ţigaretele tradiţionale pentru că doar încălzeşte tutunul, fără să îl ardă: "Tehnologia HeatFlow nu doar că asigură distribuirea optimă a căldurii în câteva secunde, dar şi generează o savoare mai bogată". Dispozitivul nu are butoane vizibile şi funcţionează prin intermediul unui sistem inovativ IntuiTouch. Indicatorul LED arată, printre altele, când dispozitivul este gata de utilizare şi când trebuie încărcat. Ploom X este conceput să asigure sesiuni de câte cinci minute, indiferent de numărul de pufuri, iar bateria dispozitivului, încărcată în întregime, asigură utilizarea a peste 20 de rezerve de tutun de încălzit şi poate fi uşor reîncărcată, folosind o conexiune USB-C.
JTI activează de 31 de ani în România, fiind una dintre primele multinaţionale stabilite în ţară, sub numele de R.J. Reynolds. În 1999, RJR a devenit JTI, cea mai mare companie japoneză prezentă pe plan local, cu investiţii de peste 300 de milioane de euro. În România, JTI are peste 1.300 de angajaţi, în sediul din Bucureşti, în cele 34 de birouri din ţară şi în fabrică, grupul având operaţiuni în peste 130 de ţări din lume.
Opinia Cititorului