• SEALYNX:Ar putea investi 10 milioane de euro în extinderea capacităţilor de producţie
Sealynx a anunţat că firma ar putea investi, în acest an, zece milioane de euro în extinderea capacităţii de producţie din ţara noastră, a declarat Luminiţa Sambotin, directorul general al subsidiarei române companiei franceze, producător de chedere auto. Astfel, societatea ar urma să angajeze încă 150 - 200 de persoane, după ce compania franceză va semna un contract de 100 de milioane de euro. 80% din investiţia anunţată va fi folosită pentru achiziţia de utilaje, restul banilor urmând să meargă într-un fond de instruire a viitorilor angajaţi.
Francezii operează acum o fabrică de 250 de angajaţi în comuna Dârmăneşti - Piscani din judeţul Argeş. Reprezentanta firmei producătoare de garnituri de etanşare a menţionat că Ford România a auditat, recent, Sealynx în vederea încheierii unui eventual contract, însă până în prezent nu au primit răs-puns. Compania franceză este furnizor tradiţional şi pentru Automobile Dacia.
Francezii de la Sealynx dezvoltă, proiectează şi fabrică sisteme de etanşare pentru industria auto, iar în prezent deţine fabrici în Rusia, Tunisia, Maroc, Franţa şi România. (OVIDIU VRÂNCEANU, Braşov)
• COSMOS MOBILE: Continuă investiţiile în magazinele concept store
Cosmos Mobile, distribuitorul de produse GSM al companiei de telecom Cosmote, şi-a extins reţeaua de magazine de tip concept store în Bucureşti, prin deschiderea unui nou magazin în AFI Palace Cotroceni. Noul concept store reprezintă cea de-a treia investiţie a companiei în lanţul de magazine de tip concept store deschise până acum în Bucureşti, prin inaugurarea magazinului din Plaza România în 2009 şi prin deschiderea unui nou concept store în recent inauguratul mall Sun Plaza.
Potrivit unui comunicat remis redacţiei, Cosmos Mobile a investit aproximativ 50.000 de euro pentru deschiderea noului magazin din AFI Palace Cotroceni, ca parte a unui total de peste 850.000 de euro investiţi în ultimii patru ani pentru dezvoltarea reţelei de retail GSM a companiei în ţara noastră. Noul magazin funcţionează sub brandul "4free" şi a fost dezvoltat ca un concept store, cu spaţii de expunere personalizate şi o prezentare combinată de produse speciale, gadget-uri şi oferte variate de telecom pentru consumatori.
În ceea ce priveşte reţeaua naţională, Cosmos Mobile are în vedere deschiderea altor noi magazine până la finalul lui 2010, în locaţii strategice atât din Bucureşti, cât şi alte oraşe importante din România.
Oficialii Cosmos Mobile susţin că societatea a atins deja, în primele luni din 2010, o cotă de piaţă de 25% înregistrată pentru produsele prepaid ale companiei de telecomunicaţii Cosmote, în creştere faţă de aceaşi perioadă a anului trecut. Creşterea cotei de piaţă în acest an se bazează pe dezvoltarea unei oferte de produse de telecom personalizate şi variate, atât prin intermediul unei reţele extinse de retail, cât şi printr-un portofoliu de produse speciale distribuite în cadrul magazinelor de retail GSM. (A.T.)
• NETOPIA: Vom primi 90 de milioane de SMS-uri de la companii
Volumul informărilor şi textelor promoţionale prin SMS trimise de companii va atinge, în acest an, pragul de 90 de miloane de mesaje, în creştere cu aproape 30% comparativ cu 2009, potrivit estimărilor Netopia Sistem, operatorul serviciului web2sms. Compania va asigura, în acest an, livrarea a 60% dintre aceste mesaje, adică circa 54 de miloane de SMS-uri, arată un comunicat remis redacţiei. În 2009, prin platforma web2sms s-au trimis 35 de milioane de mesaje, aproximativ 50% din totalul pieţei care a avut un volum de 70 de milioane de SMS-uri. Din numărul total de mesaje trimise în 2009 de companii către clienţii actuali sau potenţiali, aproximativ 80% au fost diverse înştiinţări, restul de 20% fiind mesaje de marketing.
Pentru a realiza aceste campanii directe, firmele vor aloca în 2010 un buget de aproximativ 3,2 milioane de euro, în creştere cu circa 30% comparativ cu 2009. "Dacă în anii trecuţi sporirea numărului de mesaje era motivată de lărgirea bazei de clienţi ai firmelor, creşterea din 2010 se bazează mai ales pe nevoia companiilor de a înştiinţa mai des actualii clienţi, în special pe zona debitelor restante", a declarat Antonio Eram, CEO Netopia Sistem. Cele mai interesate de această metodă de comunicare sunt instituţiile financiar-bancare, cu 50% din volumul SMS-urilor trimise, urmate de companii din FMCG, cu 30%. Şi firmele din telecomunicaţii, turism, auto şi servicii apelează la SMS-uri pentru a-şi informa sau atrage clienţii. (A.T.)
• SN RADIOCOMUNICAŢII: Trei firme se bat să-i furnizeze energie de 56,1 milioane de lei
Energy Holding, Electrica şi Tinmar-IND au depus, la 22 aprilie, oferte pentru furnizarea de energie electrică către Societatea Naţională Radiocomunicaţii (SNR), valoarea contractului, care se va încheia pe patru ani, fiind estimată la 56,13 milioane de lei (TVA inclusă). Potrivit Mediafax, procedura pentru atribuire a contractului de energie electrică este de tipul licitaţie deschisă cu faza finală licitaţie electronică şi se desfăşoară în două runde. În data de 3 mai, a fost demarată prima rundă, iar ieri a avut loc finalizarea licitaţiei electronice. Câştigătorul se va stabili în termenul precizat de legislaţie, în maximum 20 de zile de la deschiderea ofertelor.
Scopul contractului este achiziţia de energie electrică necesară pentru 14 locuri de consum, în cantitate totală de 141.436 MWh, din care 104.264 MWh medie tensiune şi 37.172 MWh joasă tensiune, pe parcursul unei perioade de 4 ani, potrivit anunţului de participare publicat pe SEAP.
• ARCELORMITTAL GALAŢI: 200 de angajaţi pleacă în concediu forţat, prin rotaţie
Aproximativ 200 de angajaţi ai combinatului siderurgic ArcelorMittal Galaţi vor pleca în concediu forţat, în perioada 19 mai - 1 iunie, prin rotaţie, câte patru zile, a declarat, ieri, liderul Federaţiei Sindicale a Siderurgiştilor (FSS) Metarom Galaţi, Adrian Adăscăliţei. Potrivit Agerpres, cei 200 de angajaţi muncesc la Laminorul de Tablă Groasă, iar măsura concediului forţat a fost aleasă în detrimentul şomajului tehnic, propus de administraţia combinatului.
Liderul FSS Metarom a spus că, în urma discuţiilor pe care sindicatele le-au avut cu administraţia combinatului, s-a căzut de acord că şomajul tehnic nu reprezintă o soluţie viabilă pentru perioada de criză.
Adăscăliţei a mai afirmat: "Sperăm ca în acest an să nu mai vorbim de şomaj tehnic. Am convenit ca, în cazul în care mai apar opriri de producţie, cauzate de verificări tehnice, să se plece în concediu prin rotaţie, măsură care nu afectează veniturile siderurgiştilor".