Valoarea pieţei locale de cosmetice va avansa anul acesta cu 5 - maxim 10%, estimează Susana Laszlo, Director General al Cosmetic Plant, după ce şi în 2014 a raportat, de asemenea, o creştere de cca. 5%.
Potrivit afirmaţiilor Susanei Laszlo, consumatorii români se documentează din ce în ce mai mult cu privire la importanţa îngrijirii pielii şi sunt tot mai atenţi în ceea ce priveşte ingredientele folosite în produsele cosmetice şi trendurile internaţionale. Acest lucru va conduce treptat la maturizarea pieţei româneşti şi la creşterea continuă a ponderii produselor cosmetice destinate îngrijirii tenului faţă de cele de machiaj.
Cosmetic Plant, unul dintre principalii producători locali de cosmetice, a raportat în primele trei luni ale anului în curs o creştere cu peste 25% a vânzărilor, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, iar pentru întregul an compania mizează pe un avans cu peste 10% al business-ului.
"Primul trimestru arată că se văd rezultatele parteneriatelor încheiate încă de anul trecut cu noi distribuitori şi magazine. Pe de alată parte, modificările realizate în 2014 în gama sortimentală au fost unele benefice", a declarat Susana Laszlo.
Aceasta a mai adăugat, de asemenea, că primul trimestru din acest an a adus şi o majorare a volumelor livrate faţă de perioada similară din 2014. Cu toate că nu s-au observat modificări majore în structura vânzărilor, game precum BIOLIV, Me&Mom sau Argan /Aloe au raportat creşteri mai mari decât media generală.
În ceea ce priveşte exporturile, primele trei luni ale anului în curs au adus un avans cu 94% a vânzărilor realizate peste hotare, compania dând startul exporturilor în Iordania, Portugalia şi Republica Moldova.
În ceea ce priveşte planurile Cosmetic Plant pentru anul în curs, Susana Laszlo estimează că business-ul companiei va creşte cu peste 10% comparativ cu 2014, această evoluţie fiind însă puternic influenţată de cât de călduros va fi sezonul estival.
"Vânzările de produse destinate îngrijirii solare reprezintă un important procent din business-ul companiei, astfel că o evoluţie a vânzărilor în cele 3 luni de vară este foarte importantă în totalul business-ului", a mai spus Susana Laszlo.
În ceea ce priveşte exporturile, obiectivul principal al Cosmetic Plant pe termen scurt rămâne creşterea acestora prin promovarea mai activă a produselor pe pieţele străine, fiind estimată pentru întregul an o majorare cu peste 40% faţă de 2014.
La atingerea obiectivelor stabilite pentru anul în curs vor avea un impact pozitiv şi lansările de noi produse planificate pe parcursul următoarelor luni.
"Anul 2015 va fi un an plin, având în vedere faptul că deja în primul trimestru am lansat două creme noi pe bază de gălbenele BIO cu peste 90% ingrediente naturale, am făcut un facelift la ambalajele produselor pentru îngrijirea picioarelor şi am îmbunătăţit ambalajele gamei de produse tradiţionale pe bază de ulei de cătină şi măsline", a mai spus Susana Laszlo.
Cosmetic Plant este unul dintre cei mai cunoscuţi producători de produse cosmetice din România.
Compania este prezentă la nivel naţional în reţelele Auchan, Cora - România Hypermarche, XXL Mega Discount, DM DrogerieMarkt, Profi, farmaciile Catena şi Remedium, Plafar şi alte magazine naturiste din ţară. Produsele companiei sunt prezente şi pe plan extern în ţări precum Canada, Grecia, Italia, Germania, Liban, Emiratele Arabe Unite, Azerbaijan, Austria şi Ungaria.
În prezent, portofoliul Cosmetic Plant include 92 de produse, împărţite în 16 game sortimentale, grupate în funcţie de ingredientul activ principal (argan, ulei de măsline, Q10 + ceai verde, cătină, gălbenele etc.) sau de utilizarea produsului (protecţie solară, îngrijirea părului etc).