Reprezentanţii companiilor de telefonie mobilă "Cosmote" şi "Telemobil" ne-au confirmat, la finele săptămânii trecute, că au ajuns la o înţelegere în privinţa interconectării dintre cele două reţele. "Termenii înţelegerii sunt confidenţiali, însă vă pot spune că cei ce vor avea de câştigat vor fi consumatorii", ne-a declarat Carmen Lazăr, purtător de cuvânt al "Telemobil".
De cealaltă parte, "Cosmote" a confirmat că, în urma câtorva runde de negocieri, a ajuns la un acord cu "Telemobil" în privinţa cadrului de interconectare.
În ultimele săptămâni, între cele două companii au apărut neînţelegeri, întrucât "Telemobil", compania care operează reţeaua de telefonie mobilă Zapp, dorea o scădere a tarifelor de interconectare cu reţeaua Cosmote, iar aceasta din urmă urmărea menţinerea vechilor înţelegeri tarifare. Conflictul a atins punctul culminant la data de 1 martie, când "Telemobil" a întrerupt legăturile de interconectare cu operatorul Cosmote. Această măsură a obligat Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI) să intervină şi să ceară "Telemobil" să ia toate măsurile necesare pentru reluarea comunicării între utilizatorii Zapp şi cei ai Cosmote.
Cele două companii au avut, ulterior, mai multe întâlniri mediate de ANRCTI, pe marginea interconectării, însă nu au ajuns la nicio înţelegere. Apoi, reprezentanţii "Cosmote" şi "Telemobil" s-au întâlnit în lipsa ANRCTI, cele două companii ajungând la un acord privat, care va rămâne confidenţial.
Tereza Valcan, Corporate Affairs Manager al "Cosmote" România, ne-a declarat: "Această înţelegere este un act de bunăvoinţă faţă de partenerul nostru de interconectare". Deşi nu ne-a putut preciza de ce părţile nu au ajuns la o înţelegere în timpul discuţiilor mediate de ANRCTI, doamna Valcan a spus că cele două companii au fost nevoite să ajungă la un acord din dorinţa de a proteja interesul consumatorilor.