Lanţul de magazine Diverta estimează anul acesta o creştere a vânzărilor cu 50% pe segmentul de dispozitive portabile şi echipamente IT, se arată într-un comunicat de presă. Anul trecut, cifra totală a vânzărilor pe segmentul de gadget-uri (dispozitive portabile) şi echipament IT s-a cotat la aproximativ 10 procente din cifra realizată pe zona de IT&C din lanţul de magazine Diverta. Portofoliul Diverta pe acest segment cuprinde cinci categorii de produse: sisteme de navigaţie şi GPS, echipamente audio profesionale, playere DVD portabile, MP3 Playere şi rame foto digitale, componente pentru modding şi tuning PC şi produsele Apple. Produsele se adresează persoanelor cu venituri peste medie. Diverta lansează începând cu luna septembrie primul "Gadget Zone" în interiorul magazinului Diverta Bucureşti Plaza.
Lanţul de magazine Diverta estimează că vânzările pe întreg brandul Apple (inclusiv iPod) vor atinge o jumătate de milion de euro. Potrivit companiei, iPod-urile au fost anul trecut gadget-urile cu cea mai mare creştere pe piaţă. Cifra de afaceri realizată anul trecut de Diverta pe gama iPod s-a ridicat la aproximativ 60 de procente din vânzările totale de playere digitale MP3. Aparatele iPod deţin, în România, o cotă de 4% din piaţa de playere MP3.
"Vânzările Apple au beneficiat anul trecut de lansarea noii generaţii de iPod-uri. În mod normal, după ce trece valul de entuziasm, vânzările scad cu câteva procente. Diverta şi-a păstrat însă ritmul de creştere pe produsele Apple şi în primele cinci luni ale lui 2007", a declarat responsabilul cu promovarea IT&C din cadrul Diverta, Cătălin Gligan.
Diverta va introduce anul acesta în oferta sa sisteme desktop şi laptopuri produse de Apple: Mac Mini, iMac, Mac Book, MacBook Pro. Sistemele din seria Mac vor fi bazate pe procesoare Intel, din seriile Core şi Core 2 Duo. Diverta este un brand al RTC Holding, unul din cele mai mari grupuri de distribuţie şi retail din România. Reţeaua Diverta deţine 70 de magazine in 41 de oraşe din România. Magazinele comercializează cărţi, produse media (muzică, film, jocuri), papetărie, birotică şi IT. De asemenea, Diverta mai oferă servicii de închiriere video, copiere de documente, vânzări de bilete şi încărcare electronică. În 2006, Diverta a realizat o cifră de afaceri de 38 de milioane de euro, în creştere de 20 de procente faţă de 2005.