Reporter : La ce nivel se situează investiţiile făcute de "Alpin 57 Lux"?
Ioan Istrate: Pentru a ajunge la performanţa actuală (100 tone de îngheţată/zi), am investit mult - peste 20 milioane euro, concretizate într-o fabrică modernă, cu utilaje de ultima generaţie, în spaţii de depozitare cu temperatura controlată, într-un parc auto de peste 250 de maşini şi multe altele.
Alpin 57 Lux s-a plasat, cinci ani consecutivi, pe primul loc în Topul Naţional al Firmelor Private în domeniul fabricării îngheţatei, top alcătuit de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România. Acest lucru a fost posibil datorită reinvestirii profitului anual în dotarea societăţii cu cele mai performante tehnologii de fabricaţie.
Reporter: Cum asiguraţi distribuţia întregii game de produse ?
Ioan Istrate: O avem asigurată prin intermediul tuturor canalelor de distribuţie existente atât în zonele urbane, cât şi în cele rurale. Livrăm produsele atât către societăţile de retail tradiţional, cât şi în IKA -lanţurile de magazine, supermarket-uri, megamarket-uri, hypermarket-uri, etc.
Spre deosebire de alte companii româneşti, Alpin 57 Lux a decis să se implice direct în distribuţia produselor, astfel că 90% din distribuţie este acoperită chiar de societate, prin cele 25 de puncte de lucru şi sucursala Bucureşti. Logistica de care dispunem, peste 200 de maşini frigorifice, ne permite să ajungem în timp util în toate colţurile ţării.
Reporter: Care sunt cele mai vândute sortimente?
Ioan Istrate: Alpin 57 Lux are un portofoliu de peste 100 de sortimente de îngheţată, care se găsesc în magazinele partenere. Cele mai vândute sunt: Premium Alpin, Fulg de Nea, Vârtecuş, Delicia, Sandwich Alpin, Malgra şi noile mărci Summa şi Transalpina. Îngheţată pe băţ Transalpina este o îngheţată superpremium, care are în compoziţie smântână şi ciocolată 38% (glazură+mix). Considerăm că îngheţată fabricată sub acest brand rivalizează cu cele mai bune sortimente ale multinaţionalelor.
Dacă pe timp de vara, îngheţată este produsul cel mai căutat, iarna însă producţia este în scădere. Pentru a asigura o activitate continuă celor 500 de lucrători şi o producţie la nivel înalt, iarna punem accent pe producţia marii secţii de patiserie şi brutărie congelate.
În această secţie, îmbogăţită an de an cu noi instalaţii şi dotări, se produce o gama variată de minipateuri , minirulouri, croisante, chifle kaiser, sau chifle graham şi, nu în ultimul rând, aluatul franţuzesc Romcherie şi gogoşile congelate, care sunt foarte apreciate de consumatori şi a căror cifră de afaceri este în continuă creştere.
Toate acestea ne-au condus, anul trecut, la realizarea unei cifre de afaceri care a depăşit 15 milioane de euro, iar pentru 2015 mizăm pe o creştere de 15% a acesteia.