În ciuda crizei, sectorul financiar-bancar a rămas unul dintre consumatorii importanţi de servicii IT, mai ales pentru că sistemele informatice sunt critice pentru desfăşurarea activităţii şi în acelaşi timp sunt mijloace de reducere a costurilor operaţionale, consideră reprezentanţii companiei de servicii IT, "Endava". Şi pe piaţa din România, furnizorii de servicii în acest domeniu văd oportunităţi în faptul că băncile nu pot renunţa la securitatea sau suportul şi mentenanţa infrastructurii lor IT, la fel cum preferă uneori să facă reduceri de personal în favoarea unor soluţii IT noi sau a unor servicii IT externalizate prin care să obţină eficientizarea activităţii.
Adriana Calomfirescu, Coordonatoarea Diviziei de Consultanţă Endava din Bucureşti a declarat că "aplicaţiile de tip CRM sunt soluţii versatile, scalabile şi pot fi implementate într-un timp mai scurt. Pot fi aplicate pentru gestionarea relaţiilor cu clienţii, managementul contractelor sau al unui call center în companii din orice domeniu, dar totodată pot da rezultate remarcabile în cazul unor utilizări mai specializate pentru instituţii financiare, cum ar fi aprobări de credite cu calcule de scoring în cadrul societăţilor de creditare sau urmărirea executării procedurilor de daune în companiile de asigurări".
În CRM sunt automatizate procese de business care eficientizează activitatea şi, de asemenea, există funcţiuni specifice campaniilor de promovare a produsele şi serviciilor oferite de bancă