În 2015, Enel a intensificat acţiunile de control, cu sprijinul autorităţilor, pentru depistarea branşamentelor ilegale la reţeaua de electricitate. Astfel, în primele nouă luni ale anului cantitatea de energie recuperată este aproape dublă, comparat cu întreaga cantitate recuperată în 2014, informează un comunicat al companiei.
În perioada ianuarie - septembrie 2015, în urma acţiunilor dedicate prevenirii şi combaterii furturilor de energie electrică, desfăşurate în cele trei regiuni în care Enel activează (Muntenia Sud, Dobrogea, Banat) s-au constatat peste 2.334 de infracţiuni, prevăzute de Legea nr. 123/2012 privind energia electrică şi gazele naturale, pentru care s-au întocmit plângeri penale.
"Astfel, în primele 9 luni ale anului, cantitatea de energie recuperată în toate cele 3 regiuni Enel, este echivalentă cu 89 GWh, dublu faţă de cantitatea recuperată în întreg 2014. Cu această cantitate de energie electrică, ar putea fi alimentate timp de un an peste 24.700 de locuinţe, respectiv aproximativ 774 de blocuri cu 8 etaje. Această cantitate ar fi suficientă şi pentru alimentarea unui spital de dimensiuni mari din capitală, timp de aproximativ 8 ani.
Branşamentele ilegale şi instalaţiile electrice improvizate pun în pericol viaţa celor care le utilizează şi pot fi oricând sursa unui incendiu de proporţii. Astfel de branşamente pot determina situaţii de supraconsum şi sunt, de multe ori, cauza unor întreruperi în alimentarea cu energie electrică, afectând astfel consumatorii branşaţi legal.
Din păcate, astfel de tentative au loc chiar şi în zonele în care s-au executat recent investiţii pentru modernizarea completă a reţelei de energie electrică, astfel încât sunt deteriorate echipamente nou instalate", se arată în comunicatul ENEL.
Enel a intensificat anul acesta acţiunile de control pentru a preveni astfel de incidente şi pentru a depista situaţiile care pot pune în pericol buna funcţionare a reţelei de distribuţie şi a serviciilor aferente. În plus, Enel a lansat recent platforma "Stop Fraudă" prin intermediul căreia orice încălcare a codului Etic Enel poate fi raportată. Astfel, sesizările legate de cazurile de fraudă, corupţie, sustragere de energie, conflicte de interese, pot fi făcute prin intermediul a 6 canale de comunicare: adresa de e-mail CodEticRomania@enel.com; adresa poştală: Enel România, Departament Control Intern, Bucureşti, Bd. Ion Mihalache 41-43, camera 204, Sector 1, cod poştal 011172; formular on-line de contact; linie telefonică dedicată: 0372.115.269; platforma Telverde ENEL Energie 0800.07.08.09 - Opţiunea 3 "STOP FRAUD", se ascultă mesajul de întâmpinare şi se apasă tasta 3; platforma Call Center Tehnic Distribuţie.
La nivel naţional, în baza Protocolului de colaborare, Enel împreună cu reprezentanţi ai Poliţiei Române şi ai Jandarmeriei Române desfăşoară activităţi de identificare a persoanelor branşate ilegal la reţeaua de energie electrica sau a unor branşamente şi instalaţii electrice realizate artizanal. Astfel de verificări în comun au loc în fiecare săptămână.