Vânzările mondiale de televizoare LCD ar urma să crească cu 21 de procente (în termeni de volum) în acest an, beneficiind de vânzările solide pe pieţele dezvoltate dar şi de programul de stimulare a cheltuielilor din China, a anunţat vineri firma de consultanţă DisplaySearch, transmite Reuters.
Firma de consultanţă a estimat că în 2009 vor fi vândute aproximativ 127 milioane de televizoare LCD, faţă de 120 de milioane de unităţi, conform estimărilor anterioare, şi comparativ cu 105 milioane unităţi vândute în 2008.
În plus, au fost revizuite în creştere şi estimările referitoare la vânzările mondiale de televizoare LCD în China, la 23,6 milioane unităţi faţă de 18,8 milioane unităţi cât estima anterior, citând stimulentele introduse de guvernul de la Beijing pentru achiziţia de televizoare.
În schimb, DisplaySearch şi-a menţinut estimările potrivit cărora vânzările totale de televizoare la nivel mondial ar urma să scadă cu trei procente în 2009, până la 200,4 milioane unităţi, afectate de recesiunea globală şi creşterea ratei şomajului. De asemenea, vânzările mondiale de televizoare cu plasmă ar urma să scadă şi ele cu două procente în acest an, până la 14,1 milioane unităţi, după ce în 2008 au crescut cu 28 de procente.
DisplaySearch estimează că televizoarele LCD vor reprezenta 63 de procente din vânzările mondiale de televizoare în acest an. Cu toate acestea, veniturile generate din vânzarea televizoarelor LCD ar urma să scadă cu şase procente în 2009 comparativ cu 2008, din cauza erodării preţurilor şi a unei tranziţii spre canalele de mare distribuţie precum Wal-Mart Stores Inc.
Principalii producători mondiali de televizoare LCD sunt firma sud-coreeană Samsung Electronics Co Ltd, grupul japonez Sony Corp şi firma americană Vizio Inc.