Preţul terenului, al materialelor de construcţie, impozitele, ratele bancare, forţa de muncă şi un profit satisfăcător sunt costuri care se reflectă în preţul de vânzare al unei locuinţe atunci când un dezvoltator demarează un proiect. Oficialii companiei imobiliare "EuroMetropola" susţin: "În situaţia actuală, investitorii se declară mulţumiţi dacă profitul se situează într-o marjă de 20-70%. Iar dacă acesta scade sub 20%,ei nu mai sunt interesaţi să construiască proiecte noi. Profitul poate fi şi mai mare, dar numai în situaţia în care terenul a fost achiziţionat cu mai mult timp în urmă la un preţ mai scăzut şi are coeficienţi urbanistici foarte buni"..
Potrivit unui comunicat de presă al "EuroMetropola", pentru un teren de 800 mp din centrul Bucureştiului, un investitor plăteşte circa două milioane de euro. Pe acest teren, s-ar putea ridica un imobil de 5000 mp construiţi. După ce preţul cimentului şi al cărămizilor a cunoscut, în 2008, cele mai mari scumpiri din ultimii opt ani, costul de construcţie al unui mp a ajuns în acest an la 850 de euro, cu finisaje medii. Astfel, reiese că dezvoltatorul are costuri de 6.250.000 de euro. Dacă vânzarea apartamentelor s-ar face la un preţ mediu de 2.200 euro/mp, atunci veniturile dezvoltatorului ar fi de aproximativ 11 milioane de euro brut. "Rata profitului va fi de circa 64%, după ce am scăzut cheltuielile şi impozitul. Acest proiect se poate finaliza într-un an, iar profitul de 64% este satisfăcător, însă pe piaţa actuală, vorbim de proiecte care se derulează pe o perioadă mai lungă, iar dezvoltatorii îşi propun un profit mai mare", au concluzionat reprezentanţii "EuroMetropola".
În prezent, pentru a achiziţiona locuinţe la preţuri acceptabile, cumpărătorii trebuie să facă şi compromisuri: să locuiască la o distanţă mare faţă de oraş, să accepte o calitate mai slabă a execuţiei, materiale mai ieftine sau nu foarte durabile sau eficiente energetic (rigips, BCA etc). Pentru că nu îşi permit să reducă preţurile noilor construcţii, dezvoltatorii născocesc sisteme atractive de bonusare, precum mici discounturi pe perioade limitate, mobilier, locuri de parcare, spaţii de depozitare sau boxe oferite gratuit, pentru a recâştiga interesul cumpărătorilor.