Vânzările producătorului francez de piese auto "Faurecia", prezent şi în ţara noastră, au crescut, în primele nouă luni, cu 51,8%, la 10,093 miliarde de euro, datorită performanţelor de pe pieţele emergente şi din America de Nord şi ale diviziei de tehnologie pentru controlul emisiilor.
În Europa, principala piaţă a companiei franceze, vânzările au urcat cu 24,5%, la 5,189 miliarde de euro, se arată într-o prezentare a "Faurecia" privind cifra de afaceri din primele nouă luni, citată de Mediafax. În America de Nord, vânzările au avansat cu 139,6%, la 1,467 miliarde de euro.
Divizia de tehnologie pentru controlul emisiilor a înregistrat, în perioada analizată, o cifră de afaceri de 1,805 miliarde de euro, cu 168,2% pes-te cea din intervalul similar din 2009. Unitatea cu cele mai mari vânzări a fost, însă, cea producătoare de scaune şi banchete auto, cu o cifră de afaceri de 3,224 miliarde euro la nouă luni, în urcare cu 22,1%.
Compania estimează rezultate financiare mai bune în ultimul trimestru, comparativ cu ultimele trei luni ale anului trecut, şi a modificat de la 13%-16% la 17%-19% (la cursuri de schimb valutar constante) proiecţia pentru 2010 privind livrările de componente şi piese către constructorii auto (vânzările de produse).
În România, "Faurecia" deţine firma "Faurecia Seating" Tălmaciu şi a preluat, anul trecut, 50% din compania "Euro Auto Plastic Systems" (Euro APS) din Mioveni, de la firma portugheză "Simoldes Plasticos". "Euro APS" produce şi livrează, printre altele, panouri de uşi, bare de protecţie şi sisteme de amortizare a zgomotului pentru uzina "Dacia" din Piteşti, a grupului francez "Renault".