• Vânzările au fost afectate de accesarea mai dificilă a creditelor de consum şi de scăderea vânzărilor pe fondul crizei financiare, în semestrul al doilea
Retailerul de produse electronice, electrocasnice şi IT&C a raportat pentru 2008 o creştere de peste 200% a vânzărilor de notebookuri, în termeni de volum, până la aproximativ 60.000 unităţi, şi peste 150% în termeni de valoare, până la aproximativ 103 milioane de lei, comparativ cu anul 2007, potrivit unui comunicat transmis ieri de companie.
În a doua jumătate a anului, în special în ultimul trimestru, vânzările de notebookuri au înregistrat o scădere, de la o creştere de 100% în semestrul I până la o evoluţie de 30% în trimestrul IV.
Potrivit reprezentanţilor companiei, vânzările din semestrul al doilea au fost afectate de accesarea mai dificilă a creditelor de consum şi de scăderea vânzărilor pe fondul crizei financiare.
"Chiar dacă, momentan, este mai dificil să accesăm creditele de consum şi impactul crizei globale este din ce în ce mai mare, considerăm că notebookurile vor continua să rămână printre cele mai vândute produse anul acesta, luând în considerare creşterea nevoii consumatorilor pentru tehnologie şi mobilitate", a declarat, Jiri Rizek, CEO Flamingo International.
În 2008, Flamingo International a avut o cotă de piaţă de peste 12% pe segmentul de notebookuri, aceasta fiind evaluată la o valoare de aproximativ 350 milioane de euro.
Pentru 2009, reprezentanţii Grupului Flamingo se aşteaptă ca trendul de creştere a vânzărilor de notebookuri să continue, dar într-un ritm mai temperat, având în vedere contextul economic actual.
În ianuarie retailerul a înregistrat pe acest segment de produse o creştere de 10% în termeni de valoare, şi 15% în termeni de volum, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2008.
Din anul 2005, compania Flamingo International este cotată la Bursa de Valori Bucureşti, sub simbolul FLA, devenind astfel prima şi singura companie din industrie prezentă pe piaţa de capital.