Foşti şi actuali directori vor să demaşte neregulile din activitatea CNADNR

Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 5 aprilie 2016

Florin Dascălu, CNADNR: "Demolarea sectorului Sibiu-Orăştie a fost o greşeală, întrucât acel tronson ar fi putut fi consolidat şi fără demolare"

Reprezentanţii Grupului de iniţiativă pentru restructurarea şi reprofesionalizarea CNADNR au cerut ieri demisia ministrului Transporturilor, Dan Costescu, a secretarului de stat Marcel Boloş şi a actualului şef al companiei de drumuri, Cătălin Homor, pentru situaţia dezastruoasă a sectorului, dar şi din cauza neregulilor sesizate în cadrul CNADNR.

Florin Dascălu, director de întreţinere din CNADNR şi reprezentantul Grupului de iniţiativă pentru restructurarea şi reprofesionalizarea CNADNR, alături de Sindicatul Naţional Profesional al Drumarilor din România, a organizat ieri o conferinţă de presă cu scopul de a demasca neregulile din activitatea companiei de drumuri.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) are la dispoziţie pentru acest an doar 45% din suma necesară pentru efectuarea tuturor lucrărilor de întreţinere necesare pentru şoselele din România, a declarat, ieri, Florin Dascălu, director de întreţinere în cadrul companiei, într-o conferinţă de presă.

Domnia sa a declarat: "Anual se strâng 200 de milioane de euro pe an din roviniete, bani care merg în bugetul CNADNR pe proiectare, pe alocare lucrări, deşi destinaţia lor ar trebui să fie integral pe întreţinere. Însă întreţinerea primeşte doar 40%, deşi Banca Mondială spunea că ar trebui alocaţi 20.000 de euro pe kilometru pe an, adică 300 de milioane de euro pe an pentru întreţinerea drumurilor din România. Anul acesta am la dispoziţie doar 45% din bugetul care mi-ar fi necesar să fac toate lucrările de întreţinere".

La rândul său, Alin Goga, consilier juridic în cadrul CNADNR şi reprezentant al Grupului de iniţiativă, susţine că anual se cheltuiesc ineficient zeci de milioane de euro pe studii de fezabilitate pentru proiecte care nu vor fi făcute niciodată.

Goga consideră că, deşi iniţial CNADNR a anunţat că vor fi daţi în folosinţă 70 de kilometri de autostradă în acest an, în realitate nu se vor finaliza mai mult de 50 de kilometri, din cauza lipsei de specialişti.

El a susţinut anterior, în cadrul aceleiaşi conferinţe, că toate autostrăzile din România sunt pline de gropi şi au aceleaşi probleme pe care le-a avut şi tronsonul Sibiu-Orăştie, care a fost demolat: "Toate autostrăzile sunt şvaiţer, sunt ca Sibiu-Orăştie. Ne-am săturat să spunem tuturor miniştrilor şi prim-miniştrilor de aceste probleme. Există un raport al Direcţiei de calitate care arată că toate autostrăzile au mari probleme, au defecte majore de construcţie. Deşi le-am plătit, ele au avut probleme la recepţie şi nu au recepţie finală. Azi nu mai putem executa nici garanţiile. Constructorii ne lasă acum ca pe proşti, pentru că Narcis Neaga (fost director general al CNADNR - n. r.) şi alţi directori generali nu şi-au făcut treaba, iar Homor (Cătălin Homor, actualul director al companiei - n. r.) nu face decât să-i acopere".

Florin Dascălu a susţinut că demolarea sectorului Sibiu-Orăştie a fost o greşeală, întrucât acel tronson ar fi putut fi consolidat şi fără demolare. "Este o greşeală să demolezi 200 de metri de autostradă ca să vezi ce e în corpul autostrăzii. Nimeni nu face aşa ceva. Puteau fi făcute sondări pentru asta. Acel tronson putea foarte bine să fie consolidat, pentru că există soluţii tehnice pentru asta", a afirmat Dascălu.

Totodată, Florin Dascălu a subliniat şi lipsa de specialişti din cadrul CNADNR.

"Dintre cei 6.000 de angajaţi ai companiei, doar 169 de oameni sunt ingineri de drumuri, adică 3%. Marile centre universitare scot ingineri de drumuri, iar statul nu îi foloseşte. Dintre cei 49 de şefi de secţie, doar 29 sunt ingineri de drumuri, restul sunt absolvenţi de relaţii publice, jurişti, economişti. Sistematic, compania a fost condusă de neprofesionişti. Compania trebuie condusă de un inginer drumar, eu nu cred că în ţara asta nu se găseşte un inginer drumar", a mai spus Dascălu, citat de Agerpres.

Fost şef CNADNR: Şoferii riscă accidente în orice moment pe autostrăzile din România

Şoferii riscă în orice moment să facă accidente pe autostrăzile din România, care sunt pline de gropi şi au mari probleme, a declarat, ieri, fostul director general al CNADNR Mihai Băşulescu, în conferinţa de presă.

În opinia fostului director general, toate autostrăzile din România au probleme: "Evident că, pentru şoferi, este periculos. Există riscul de accidente, există riscul să mergi cu maşina pe un drum perfect şi să te trezeşti cu maşina în groapă".

Mihai Băşulescu a mai spus: "Astăzi, niciun proiect de infrastructură nu putem să spunem că nu are probleme. În ceea ce priveşte Sibiu-Orăştie, nu avem nici azi din punct de vedere juridic lămurit asupra contractului cu constructorul".

În ceea ce priveşte autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti, lucrările nu au fost finalizate nici până în prezent, deşi şoferii circulă de câţiva ani pe acest tronson, a mai spus Băşulescu.

"Pe A3, de la kilometrul 6 centură, până la Ploieşti, nici în ziua de azi lucrările nu au fost finalizate. Nici măcar nu există centru de întreţinere, deşi acest lucru era prevăzut în proiect. Această autostradă este cea mai mare ilegalitate care s-a întâmplat în România în ultimii 12 ani", a menţionat Băşulescu.

El a mai afirmat că probleme mari sunt şi la centura oraşului Cernavodă. "Ocolitoarea Cernavodă nici astăzi nu e gata, deşi e pusă în funcţiune din 2012. Pasajele sunt cu probleme, există grinzi surpate care trebuie reparate", a afirmat acesta.

CNADNR: "Există o campanie mincinoasă care ne afectează poziţia în raport cu partenerii contractuali"

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNANDR) susţine că există o campanie mincinoasă la adresa activităţii sale, care îi afectează poziţia în raport cu parteneri contractuali, potrivit unui comunicat de presă.

CNADNR a adus aceste precizări în urma declaraţiilor de ieri ale Grupului de iniţiativă pentru restructurarea şi reprofesionalizarea CNADNR.

"Având în vedere că CNADNR SA este într-un plin proces de reorganizare la nivelul managementului, care cuprinde o serie de măsuri organizatorice şi structurale, considerăm că este împotriva regulilor de bună funcţionare a oricărei companii publice sau private desfăşurarea unui atac mincinos menit să decredibilizeze compania. Această campanie mincinoasă afectează poziţia companiei în principal în toate raporturile juridice cu partenerii contractuali externi şi interni", se arată în comunicatul CNADNR.

Potrivit reprezentanţilor CNADNR, este de neconceput ca această campanie să fie dusă chiar de angajaţi ai companiei.

"Astfel, ne întrebăm dacă nu cumva, pe lângă aşa-numitele măsuri de reformare, se urmăreşte de fapt doar satisfacerea unor interese personale sau de grup?", se mai arată în comunicat.

CNADNR susţine că a fost supusă de-a lungul anilor unor numeroase verificări şi controale din partea Guvernului, Ministerului Transporturilor, Curţii de Conturi, ANAF şi DNA.

"În acest sens, considerăm că această acţiune bazată în mare parte pe minciună şi dezinformare se constituie într-o acţiune doar de imagine şi vendetă. Rezolvarea problemelor ţine de adoptarea unor planuri de măsuri concrete, realiste, general acceptate. Lipsa de răspundere asumată a faptelor, falsele principii şi norme, de fapt doar invocarea acestora, se transformă în final în minciuni şi se întorc împotriva companiei şi chiar şi acelora care încalcă cu bună ştiinţă normele şi regulamentele", mai precizează CNADNR.

Reprezentanţii companiei de drumuri susţin că nu îngrădesc nimănui dreptul de exprimare, însă angajaţii companiei trebuie să respecte regulile interne, nu să defăimeze CNADNR.

"Acceptarea regulilor şi regulamentelor de organizare şi funcţionare ale companiei, odată cu angajarea, nu presupune încălcarea libertăţii de exprimare. Însă, nici nu putem accepta ca libertatea noastră de exprimare şi acţiune să dăuneze, fără temei, sub diverse forme, companiei, angajaţilor săi şi chiar opiniei publice", mai spun reprezentanţii CNADNR.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb