Angajaţii Ministerului Transporturilor sunt nemulţumiţi şi acuză dubla măsură în privinţa modului în care acţionează conducerea instituţiei cu privire la rapoartele întocmite de Corpul de Control.
"În timp ce raportul din 8 septembrie 2020, bazat mai mult pe supoziţii, a fost trimis către Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism şi către Direcţia Naţională Anticorupţie, cel din 29 iunie 2021 care conţine probe indubitabile de fapte penale nu a ajuns încă pe masa procurorilor, fiind ţinut la sertar atât de fostul ministru Cătălin Drulă, cât şi de actualul ministru interimar Dan Vâlceanu", au spus, pentru ziarul BURSA, funcţionari din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, după publicarea articolului "Ministerul Transporturilor - «cuibul» infractorilor" , publicat în ediţia din 2 noiembrie.
Sursele citate susţin că, în timp ce raportul din 8 septembrie 2020 - despre care ziarul BURSA a relatat în articolul "Grup infracţional organizat în cadrul Ministerului Transporturilor" - a fost trimis imediat, anul trecut, instituţiilor statului, inclusiv către DNA şi DIICOT, raportul din 29 iunie 2021 în care sunt acuzaţi secretarul de stat Sandor Gabor şi Mihai Alecu, actualul şef al ISCTR - fost şef al ARR - este ţinut la sertar.
"În acest raport (n.red. - din 29 iunie 2021) chiar este vorba despre fapte grave. Nu este treaba noastră să spunem ce a urmărit sau ce nu a urmărit secretarul de stat Sandor Gabor. Noi doar constatăm că un raport care conţine probe indubitabile privind săvârşirea unor fapte penale grave este ţinut la sertar, în timp ce raportul de anul trecut a fost trimis către toate instituţiile de control care au constatat că majoritatea celor înscrise în documentul din 8 septembrie 2020 nu sunt susţinute de probe. Asta înseamnă dublă măsură şi diferenţă de tratament în privinţa funcţionarilor din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Problemele sunt altele în minister. Din păcate, nimeni nu vrea să rezolve problemele pe care le au transportatorii, deoarece toţi cei care vin în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pe anumite funcţii nu vin să lucreze pentru oameni. Vin în funcţiile respective să îşi vadă de interesele personale, că aşa se întâmplă în România", afirmă funcţionarii ministerului, nemulţumiţi de starea de fapt existentă în instituţia publică.
• Dosare penale pe rolul Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti şi Serviciului Teritorial Timişoara al DIICOT
Referitor la raportul întocmit anul trecut de către angajaţii Direcţiei Corp Control, ei arată că acesta a fost trimis de către conducerea Ministerului Transporturilor către instituţiile competente, conform măsurilor care erau trecute în document, dar că angajaţii acuzaţi au făcut mai multe demersuri în apărarea lor.
"Dosarul se află acum la Parchetul de pe lângă Tribunalul Bucureşti în baza plângerii penale pe care am făcut-o noi, împotriva persoanelor care au întocmit raportul din 8 septembrie 2020. O mare parte din aspectele sesizate în raportul respectiv, inclusiv prejudiciul (n.red. - de 4,37 milioane euro), sunt total neadevărate, mai ales că fuseseră analizate anterior de toate instituţiile statului - ANI, DNA, Curtea de Conturi - şi funcţionarii acestora nu au constatat nicio încălcare a legislaţiei în vigoare. Toate activităţile s-au făcut în baza legislaţiei şi au fost verificate din 2015 până în 2020. Singurul lucru valabil care a rămas din raportul iniţial din 8 septembrie 2020 este sesizarea DIICOT în legătură cu fraudarea examenelor din centrul de examinare din Timişoara. În rest, tot ce e scris acolo nu are nicio acoperire legală. În ceea ce priveşte examinările, ele se desfăşoară conform legislaţiei în vigoare, iar tarifele sunt reglementate în baza legii. Raportul respectiv a fost scris la dictarea unor persoane nemulţumite, din fosta conducere a Autorităţii Rutiere Române, nemulţumite că nu se mai putea lucra ca înainte. Acel document ne-a deranjat, ne-a afectat activitatea pe care o depunem în Ministerul Transporturilor de foarte mulţi ani şi nu le putem permite celor care au anumite interese să acţioneze astfel. Noi am făcut o plângere, Parchetul s-a sesizat, deja procurorii lucrează pe cazul respectiv şi cei care au întocmit raportul din 8 septembrie 2020, precum şi cei care i-au instigat vor fi chemaţi să dea explicaţii referitor la faptele respective. Va fi o urmărire penală şi nu are sens să ne pronunţăm noi cu privire la acest aspect", ne-au transmis sursele citate.
Din documentele trimise de acestea către ziarul BURSA reţinem că, potrivit adresei nr. 1907/VIII-1/2020, DIICOT a trimis către Serviciul Teritorial Timişoara dosarul penal pentru continuarea cercetărilor în legătură cu raportul din 8 septembrie 2020, iar plângerea formulată de angajaţii acuzaţi în raport a fost transmisă Direcţiei Naţionale Anticorupţie. Printr-o adresă din 24.11.2020, DNA transmitea că, prin Ordonanţa 435/p/2020, emisă în 19.11.2020, o parte din dosarul privind raportul întocmit anul trecut a fost clasată, iar cealaltă parte a fost trimisă spre instrumentare competentă Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti.
Toate informaţiile privind dosarele penale de mai sus ne-au fost transmise ieri de funcţionari din cadrul Ministerului Transporturilor şi nu le-am primit de la Biroul de presă căruia le-am solicitat în adresa oficială trimisă în 13 septembrie 2021. În adresa respectivă le ceream celor de la Biroul de presă al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii să ne comunice dacă raportul din 8 septembrie 2020 şi cel din 29 iunie 2021 au ajuns la organele de cercetare penală şi ce se întâmplă cu prejudiciile constatate în respectivele documente.
Din păcate, nici până la ora închiderii ediţiei nu am primit niciun răspuns din partea celor de la Biroul de presă al Ministerului Transporturilor, deşi la data trimiterii solicitării ne-au confirmat telefonic că au primit adresa noastră.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.11.2021, 10:21)
Nu e vorba de dubla masura ci de ceva mult mai grav - ascunderea unor fapte cu caracter penal si favorizarea infractorului.