Valoarea pieţei autohtone de bunuri de folosinţă îndelungată a crescut cu 14%, în trimestrul al treilea din acest an faţă de aceeaşi perioadă a lui 2017, ajungând la 814 milioane euro, conform rezultatelor GfK TEMAX pentru România pe trimestrul al treilea 2018.
Studiul arată că motoarele de creştere au fost sectorul telecom, care a marcat un avans de 19%, şi cel al echipamentelor de birou, cu 17%.
Domeniul foto îşi continuă trendul descendent, pierzând 10% din valoare faţă de perioada iulie-septembrie 2017.
Produsele electronice au câştigat aproape 12%, mai ales datorită performanţei categoriei de televizoare, care a înregistrat o creştere de 12% în perioada analizată.
Sectorul electrocasnicelor mari şi-a majorat valoarea cu 11%, iar cel al electrocasnicelor mici - cu 8%.
Analizând performanţa pieţei în primele nouă luni ale acestui an (nu doar strict pentru trimestrul al treilea 2018), motoarele de creştere sunt similare. Pe ansamblu, piaţa a luat avânt cu peste 17%, până la 2,22 miliarde euro, mulţumită aceloraşi categorii: telecom, cu peste 29%, şi echipamentele de birou, cu mai mult de 16%.
Dacă vorbim de diferenţe semnificative în evoluţia pieţelor, în perioada ianuarie-septembrie şi iulie-septembrie 2018, remarcăm produsele de coafare, cu aproape -6% în primele nouă luni şi numai -0,8% în trimestru al treilea 2018 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În zona electrocasnicelor mici, produsele cu cea mai bună performanţă în primele nouă luni ale acestui an sunt: aparatele de pâine, cu +20,5%, aparatele electrice de gătit (multicooker), peste 65% şi staţiile de călcat, cu 45,5%.
Camerele video şi sport (camcorders) au marcat o evoluţie pozitivă la nouă luni, de 12%, dar un minus de 10,5% în cel de-al treilea trimestru din 2018 versus trimestrul al treilea din 2017.