Un investitor care vrea să îşi plaseze banii la Bursa de Valori Bucureşti poate face acest lucru doar prin intermediul unui broker. Având în vedere multitudinea caselor de brokerj, care sunt criteriile în funcţie de care îl alegem pe cel căruia îi încredinţăm banii noştri?
Potrivit informaţiilor publicate pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti, există mai mulţi paşi pe care un investitor trebuie să îi parcurgă în alegerea unei case de brokeraj. Mai întâi, un investitor trebuie să se informeze asupra variantelor de care dispune. Pentru acest lucru, el poate consulta lista cu societăţile de servicii de investiţii financiare de pe site-urile BVB sau pe cel al Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare (www.cnvmr.ro). În aceste locaţii, investitorul poate găsi sediile centrale ale acestora, agenţiile şi sucursalele din teritoriu, dar şi datele de contact (numere de telefon, fax, e-mail, adresa web). Potrivit informaţiilor de pe site-ul BVB, diferenţa dintre o sucursală şi o agenţie constă în faptul că într-o sucursală există agenţi de bursă care preiau ordinele date ASIF, în timp ce la o agenţie sunt doar agenţi care transmit ordinele agenţilor de bursă de la sediul central sau de la o sucursală. Investitorii pot face diferenţa între SSIF-uri după locaţia societăţii sau după valoarea tranzacţiilor efectuate de respectivele SSIF-uri într-o perioadă dată. În acest sens, investitorul se poate ghida după clasamentul intermediarilor realizat după valoarea tranzacţiilor ce poate fi găsit pe site-ul BVB sau pe site-ul Bursei Monetar-Financiare şi de Mărfuri Sibiu.
Serviciile oferite de casa de brokeraj reprezintă un alt criteriu pe care un viitor investitor trebuie să îl ia în calcul. În acest sens, acesta trebuie să se informeze asupra comisioanelor percepute de SSIF dar şi asupra sumei minime de deschidere cont, rapoartelor de informare sau sistemului online de transmitere a ordinelor.
Serviciile oferite se referă, conform site-ului BVB, la tranzacţionare, administrarea conturilor pe bază discreţionară, servicii de subscriere în numele clienţilor la operaţiuni corporative,colectarea dividendelor, rapoarte de informare despre companiile listate etc.