În Anul Financiar 2019, vânzările IKEA România au ajuns la peste 160 de milioane de euro (fără TVA) - ceea ce reprezintă o creştere de 15,2% în vânzările totale şi 35% în comerţul electronic, comparativ cu anul precedent, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Ponderea vânzărilor online în totalul cifrei de afaceri se ridică la aproape 25%, ceea ce plasează România pe poziţia de lider în Ingka Group, urmată de Croaţia (20,1%) şi Marea Britanie (18,2%).
Sara Del Fabbro, Country Retail Manager IKEA SEE, a declarat: "Suntem foarte mulţumiţi de performanţele noastre în România şi suntem mândri că a continuat să fie una dintre pieţele cu cea mai rapidă creştere. Am deschis Pallady, cel mai mare magazin IKEA din sud-estul Europei, precum şi patru centre de colectare în întreaga ţară, încheind anul fiscal cu un total de 1344 de angajaţi, ceea ce reprezintă o creştere de 20,4% în comparaţie cu cel precedent. Vom continua să investim atât în oamenii noştri, cât şi în formate noi, pentru a face IKEA şi mai convenabilă, mai accesibilă şi mai sustenabilă pentru şi mai mulţi oameni din România."
Sursa citată susţine că, dintre cele peste 20 de milioane de produse IKEA care au ajuns în casele românilor, 62% au fost obiecte de mobilier şi 38% accesorii. Familia de accesorii OFTAST şi familia de mobilier LACK au fost cele mai populare, scaunul INGOLF şi farfuria OFTAST fiind cele mai vândute din categoriile respective.