La un an de când a devenit disponibilă în ţara noastră, portabilitatea a devenit un serviciu la care au apelat, până în prezent, 157.041 de utilizatori de telefonie, potrivit datelor centralizate de Autoritatea Naţională de Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
"În medie, peste 13.000 de utilizatori se folosesc lunar de facilitatea introdusă de ANCOM pe piaţa de comunicaţii electronice în urmă cu un an - şi îşi păstrează numărul de telefon atunci când îşi schimbă furnizorul de telefonie. Sunt convins că mult mai mulţi utilizatori se folosesc de portabilitate pentru a-şi renegocia condiţiile contractuale şi acest lucru se vede în creşterea concurenţei şi scăderea preţurilor la servicii de telefonie", a declarat Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM la împlinirea unui an de la lansarea în România a portabilităţii numerelor.
Din numărul total de 157.041 de portări realizate până în acest moment, 67% (105.745) sunt numere de telefonie mobilă, în timp ce în segmentul telefoniei fixe s-au portat 51.291 de numere. Au fost portate şi 5 numere nongeografice cu acces gratuit pentru apelant.
5 operatori de telefonie mobilă au primit clienţi prin portare: Cosmote - 38.024, Vodafone - 37.653, Orange - 28.154, RCS&RDS - 1.379 şi Telemobil - 535. Datele statistice arată că se portează mai frecvent abonaţii pe bază de abonament decât abonaţii pe bază de cartelă preplătită. Astfel, din numărul total de utilizatori de telefonie mobilă care s-au portat, 75% erau abonaţi postpaid şi 25% erau abonaţi prepaid.
Cele mai multe numere de telefonie fixă au fost portate în Bucureşti (13.077), urmând judeţul Cluj, cu 4.067 de portări, Prahova (3.170), Timiş (2.724), Bacău (2.176), Braşov (2.068) şi Galaţi (2.035).
Din cei peste 157.000 de utilizatori care au optat pentru portarea numărului, 1.395 de utilizatori de telefonie mobilă şi 361 de utilizatori de telefonie fixă şi-au portat numărul de mai multe ori. Din totalul numerelor portate, aproximativ 800 au fost reveniri la furnizorul iniţial.
"Operatorii şi-au adaptat ofertele, au venit în întâmpinarea nevoilor clienţilor lor oferindu-le acestora diverse avantaje, fie pentru a-i păstra în propria reţea, fie pentru a-i atrage", consideră reprezentantul ANCOM.