ÎN PRIMUL SEMESTRU 2006: "Flamingo Internaţional" - pierdere de 4,2 milioane de euro

Maria Manta
Ziarul BURSA #Companii #IT / 14 august 2006

Vânzări estimate de peste 150-160 de milioane de euro pentru întregul an 2006

Flamingo Internaţional (simbol la BVB - FLA) a înregistrat în primul semestru al anului 2006 o valoare negativă de 4,2 milioane euro. Adiţional sezonalităţii vânzărilor şi profitabilităţii în sectoarele de retail în care activează magazinele Flanco şi Flamingo, sectoare în care profitabilitatea scăzută sau negativă este normală în prima parte a anului iar recuperarea se face în mare parte în ultimul trimestru, în acest an rezultatul negativ include şi efectele unei pieţe mai restrânse faţă de anul trecut şi a unor costuri nerecurente înregistrate ca urmare a integrării Flanco-Flamingo.

Reprezentanţii Flamingo precizează într-un raport: "Având în vedere mărimea Grupului Flamingo, cu vânzări estimate de peste 150-160 milioane euro pentru întregul an 2006, sinergiile care rezultă în urma integrării subsidiarei Flanco în grup, creşterea veniturilor nete din activitatea de credite de consum şi acţiunile deja implementate de reducere a costurilor în companiile din grup, estimăm o recuperare a pierderilor în a doua parte a anului şi crearea, în acelaşi timp, a unor premise favorabile pentru o dezvoltare sănătoasă şi eficientă pe termen mediu".

Managementul Flamingo se bazează pe o situaţie patrimonială solidă, capitalul propriu depăşind 53 milioane de euro. În plus, achiziţia retailer-ului de produse electrocasnice şi IT&C Flanco International SRL, deşi induce anumite costuri imediate, deschide, în opinia reprezentanţilor Flamingo, noi perspective de dezvoltare atât pentru magazinele de suprafaţă mare, a căror intrare în piaţă va deveni vizibilă în următorii doi ani, cât şi pentru segmentul de IT&C unde Flamingo deţine expertiză pe care urmează să o utilizeze prin intermediul platformei de retail Flanco.

Rezultatul net obţinut în primul semestru al anului 2006 de către Grupul Flamingo, chiar dacă nu se situează în linia înregistrată anii anteriori (break even), este consecinţa unor factori conştientizaţi de managementul Grupului. Încă de la începutul anului 2006 au fost luate primele măsuri pentru eficientizarea operaţiunilor, printre acestea numărându-se închiderea unor magazine din lanţul Flamingo Computers şi relocarea activităţii acestora, cu costuri mai reduse, în magazinele Flanco din proximitate.

Conducerea Flamingo estimează o creştere a cotei de piaţă cu 2-3 puncte procentuale

Piaţa de produse electrocas-nice şi IT&C a înregistrat un început de an 2006 sub nivelul anului anterior, estimările Flamingo indicând o scădere cu circa 10-15% a vânzărilor, nivel care se situează pe linia estimărilor anunţate şi de alţi jucători din piaţa de profil. Cauzele acestei diminuări sunt mai degrabă unele conjuncturale, comutarea temporară a obiectivelor de achiziţie a româ-nilor sau înăsprirea condiţiilor de acordare a creditelor de consum fiind unele dintre aces-tea. În ciuda declinului accentuat al pieţei, vânzările cumulate ale Flanco şi Flamingo pe prima jumătate a anului 2006 se situează cu doar circa 5% sub nivelul anului precedent, fapt care se traduce într-o creştere a cotei de piaţă pentru această perioadă. Cu o evoluţie peste nivelul pieţei pe toate gamele semnificative de produse, conducerea Flamingo estimează o creştere a cotei de piaţă cu 2-3 puncte procentuale până la finalul anului 2006.

Într-un raport privind evoluţia Flamingo pe primele şase luni se arată: "Privind strict rezultatele financiare ale Grupului, evoluţia pieţei de profil în prima parte a anului 2006 a avut un impact negativ. În dorinţa de a câştiga un segment nou din piaţă şi de a menţine stabilitatea nivelului vânzărilor, am fost nevoiţi să ajustăm politica de preţuri pentru a atinge aceste două obiective, lucru care a avut în perioada raportată un impact negativ în nivelul rezultatului net".

Proces de redimensionare a activităţii de retail

În prima jumătate a anului 2006, grupul Flamingo a demarat un proces de redimensionare a activităţii de retail, pregătind achiziţia retailerului Flanco şi urmărind noua strategie de dezvoltare pe următoarele direcţii: dezvoltarea extensivă a conceptului Flanco World (magazine de suprafaţă mare), reţea-ua urmând să atingă 10 magazine la mijlocul anului viitor; consolidarea lanţului actual de magazine Flanco; redimensionarea Flamingo Computers România; dezvoltarea Future Shop; eficientizarea lanţului de magazine operat în Serbia sub numele Flamingo Computers, prin închiderea locaţiilor nerentabile şi deschiderea de magazine noi în zonele cu potenţial maxim; închiderea Flamingo Computers Bulgaria, piaţa bulgărească nedovedindu-se prioritară pentru grup în acest moment.

Cifra de afaceri a crescut cu 57%, comparativ cu perioada similară a anului 2005

În primele şase luni ale anului 2006 cifra de afaceri a cres-cut cu 57%, comparativ cu perioada similară a anului 2005. Exceptând rezultatele lunilor mai şi iunie obţinute de magazinele operate sub numele Flanco şi Flanco World, creşterea vânzărilor Grupului Flamingo faţă de anul 2005 a fost de 18%, atingând nivelul de circa 36,5 milioane de euro. "Creşterea vânzărilor nu a reuşit însă să compenseze scăderea adaosului comercial practicat de grup, fapt ce a dus la obţinerea unui profit aferent vânzărilor ce nu a acoperit în totalitate cheltuielile operaţionale ale grupului", se mai arată în Raportul Flamingo.

Măsurile întreprinse de managementul Grupului în prima parte a anului 2006 au avut impact şi asupra cheltuielilor generale şi administrative, unele efecte de scădere a acestora fiind vizibile încă din al doilea trimestru al anului.

Din punct de vedere al profitului net, cifra realizată în primele şase luni ale anului 2006 a fost puternic influenţată de doi factori cumulativi - scăderea profitului aferent cifrei de afaceri şi înregistrarea unui nivel ridicat al costurilor generale şi administrative. Scăderea profitului aferent cifrei de afaceri a fost generată de diminuarea adaosului comercial practicat de Grup în intenţia de realiza două obiective majore: pe de o parte menţinerea unui nivel al vânzărilor ridicat şi câştigarea de cotă de piaţă, în contextul unui mediu extrem de concurenţial şi, pe de altă parte, împrospătarea stocurilor de marfă prin eliminarea celor vechi, în dorinţa de a pregăti vârful de sezon cu produse "sănătoase".

Costurile generale şi adminis-trative au avut un nivel ridicat în prima parte a anului mai ales datorită unor cheltuieli care nu sunt repetitive şi care au fost generate de eforturile de redimensionare a portofoliului de magazine şi de procesul de integrare a companiei Flanco în Grupul Flamingo. "Aceste cos-turi singulare au fost consumate în cea mai mare parte în semestrul I din anul 2006 şi ne aşteptăm ca nivelul total al cos-turilor să scadă semnificativ în a doua parte a anului", mai spune Raportul.

Indicatorul de lichiditate curentă este în uşoară scădere faţă de finalul anului 2005, dar se situează în parametri normali, atingând valoarea de 1,2. Gradul de îndatorare a crescut faţă de sfârşitul anului trecut, pe fondul contractării creditului necesar pentru plata unei părţi din achiziţia Flanco Internaţional SRL. Durata de finanţare a clienţilor s-a îmbunătăţit substanţial faţă de începutul anului, coborând de la 162 de zile la 93 de zile. Prognozele actuale pentru întregul Grup Flamingo indică realizarea unei cifre de afaceri situată în intervalul 150-160 de milioane de euro.

În prima parte a lunii mai 2006 a fost finalizată achiziţia companiei Flanco Internaţional SRL de către Flamingo Internaţional SA.

Achiziţia companiei Flanco Internaţional SRL a fost finanţată din două surse. Prima dintre acestea a constituit-o iniţierea şi derularea operaţiunii de majorare a capitalului social, valoarea totală încasată în urma subscrierilor acţiunilor nou emise fiind de 112.176.266,93 RON. A doua sursă de finanţare a constat în contractarea unui împrumut bancar de aproximativ 5.970.000 EUR, echivalent în RON.

Distribuţia din România a continuat procesul de câştigare de cotă de piaţă în sectorul licitaţiilor din segmentul Corporate, cea mai importantă reuşită fiind câştigarea unui contract pentru livrarea de echipamente IT către Ministerul Justiţiei în valoare de aproximativ 10 milioane euro. Activitatea de distribuţie a fost reorganizată în prima parte a anului 2006, prin renunţarea la centrele de distribuţie nerentabile din Bulgaria şi Croaţia, creşterea venind din consolidarea operaţiunilor în România, Olanda, Serbia şi Macedonia.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb