Vânzările retail de carburant ale MOL în România au continuat creşterea semnificativă. Astfel, vânzările de motorină (retail) ale MOL în România au crescut cu 12% în prima jumătate a anului, în timp ce vânzările de benzină s-au majorat cu 1%, comparativ cu prima jumătate a lui 2016, potrivit datelor financiare publicate vineri de către companie. Toate segmentele de business ale grupului Mol au înregistrat creştere, ceea ce a generat o majorare cu 23% a rezultatului operaţional (clean CCS EBITDA) comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit unui comunicat de presă. Segmentul Upstream a înregistrat rezultate solide în prima jumătate a anului 2017, cu un rezultat EBITDA de 128 miliarde HUF (447 milioane USD), în creştere cu 45% faţă de perioada similară a anului trecut, şi a generat flux de numerar liber de 321 milioane USD. Principalii factori care au determinat această evoluţie au fost ascensiunea preţurilor la hidrocarburi pe fondul majorării cu 30% a preţului ţiţeiului Brent, precum şi costurile de exploatare mai mici. Producţia medie de hidrocarburi a atins 110.000 bep/zi în primele şase luni, ceea ce este conform cu estimările pentru anul în curs. Segmentul Downstream a înregistrat un rezultat Clean CCS EBITDA de 186 miliarde HUF (652 milioane USD) în prima jumătate a anului. În perioada analizată, s-a înregistrat o creştere de 8% faţă de perioada similară a anului trecut, determinată de marjele de rafinare mai mari şi de disponibilitatea sporită a activelor, care au compensat marjele mai reduse din segmentul petrochimic. Segmentul Servicii pentru Clienţi (Retail) a avut un rezultat operaţional EBITDA record la nivelul primului semestru, de 43 miliarde HUF (150 milioane USD), cu 18% peste nivelul înregistrat în prima jumătate a anului precedent. Segmentul Gas Midstream (transport de gaze naturale) a generat un rezultat EBITDA de 31 miliarde HUF (107 milioane USD), în creştere cu 12% faţă de primul semestru al anului precedent, pe baza volumelor considerabil mai mari şi a veniturilor mai mari din taxele pentru utilizarea capacităţii de transport.
Zsolt Hernadi, Preşedinte şi CEO al Grupului MOL, a comentat referitor la aceste rezultate: "Ne îmbunătăţim semnificativ estimarea pentru 2017 privind rezultatul operaţional (clean CCS EBITDA) la peste 2,3 miliarde USD (faţă de peste 2 miliarde USD estimate anterior)".
Prima jumătate a anului 2017 a fost marcată de paşi importanţi în ceea ce priveşte implementarea Strategiei Grupului MOL pentru anul 2030. Acordurile de parteneriat semnate cu Evonik şi thyssenkrupp pentru investiţia strategică a MOL în lanţul valoric al Propilenoxidului ("Proiectul Poliol") vor impulsiona, potrivit comunicatului de presă, expansiunea Grupului către sectorul petrochimiei şi vor deschide calea către a deveni cel mai important jucător din domeniul petrochimiei în Europa Centrală şi de Est. Mai mult, MOL se află în prezent cu un pas mai aproape de a construi o reţea de peste 250 de încărcătoare pentru vehicule electrice în Europa Centrală şi de Est, ca parte a consorţiului NEXT-E, care a primit în acest scop o finanţare UE de 19 milioane de euro.