Sectorul IT poate ajuta la schimbarea societăţii şi, mai ales, a administraţiei publice din România, a declarat, miercuri, în cadrul evenimentului Oracle Day 2009, Sorin Mîndruţescu, director general al companiei Oracle România.
"În aceste vremuri, IT-ul poate fi folosit sub foarte multe aspecte, mai ales pentru schimbarea societăţii şi a administraţiei publice din România. IT-ul poate ajuta la reducerea aparatului birocratic din administraţie", a punctat Mîndruţescu.
Potrivit şefului Oracle România, strategiile despre care se vorbeşte în România de cele mai multe ori nu sunt duse la bun sfârşit. "În opinia mea, cuvântul strategie folosit într-o societate precum cea românească, ascunde mai degrabă incompetenţa. Este foarte important ca aceste strategii despre care se tot vorbeşte să se şi întâmple. Aş fi mulţumit să văd că planul X sau Y devine realitate", a apreciat Sorin Mîndruţescu.
Acesta a adăugat că investiţiile în infrastructura IT reprezintă "o ofertă unică în această perioadă de criză".
"Proiectele IT trebuie să fie numai pe termen lung, iar expresia "Strategii inteligente în vremuri grele" se potriveşte de minune şi trebuie urmată de investitorii din sectorul IT", a afirmat directorul general al Oracle România.
Compania Oracle a organizat, miercuri, evenimentul Oracle Day 2009, dedicat atât unor sesiuni de comunicări, cât şi unor workshop-uri simultane ce vizează soluţii informatice din numeroase sectoare de activitate.
Potrivit organizatorilor, imediat după sesiunea de comunicări, programată pe durata a aproape trei ore, va debuta cea de workshop în care vor fi prezentate soluţii informatice pentru sectoarele: financiar-bancar, public, sănătate, producţie, distribuţie şi retail.
Subiectele abordate în prima parte a evenimentului Oracle Day 2009 vizează: criza globală şi impactul acesteia asupra afacerilor, noile achiziţii Oracle şi strategia din spatele acestora, precum şi eficientizarea soluţiilor informatice în raport cu preţul de achiziţie al acestora.
Oracle este cea mai importantă casă de software din lume, cu o cifră de afaceri de 23,8 miliarde de dolari raportată în anul fiscal 2009. Compania deţine un portofoliu de 345.000 de clienţi în 145 ţări şi 21.000 parteneri de business.
Pentru divizia din România a Oracle lucrează 1.400 de persoane, fiind prima organizaţie din Europa de Est şi a patra din zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa).